Att kisa efter pucken, skuttande kusar & konsten att kasta kärring på skidskor

God eftermiddag kära vänner

Idag händer det inte mycket, sitter för tillfället och försöker titta på hockey men blir bara tantsur för man ser ju inte pucken. Hur nära jag än förflyttar mig tv:n så ser jag i alla fall inte jag vart den där gummibiten far åt för håll. Så försöker man kisa så ögonen smalnar av så dom ser ut som två myntinkast och så blir det lilla man ser ut genom huvudet i springorna bara randigt för ögonfransarna är i vägen.

Tycker dom kunde ha puttat runt en stor medicinboll istället så kanske man fattat vad som händer. Inte behöver dom åka så himla fort heller, man lär minst sagt vara helskärpt för att hänga med varför dom byter håll och snurrar omkring. Om dom hade klapprat fram med träskor hade det nog blivit lagom fart på det hela. Alla karlar som tittar på hockey och dricker öl samtidigt och dessutom ser vad som händer ska därför ha en stor eloge, det är grymt bra gjort.



Nog om hockey för det sket man väl i, då kollar jag hellre på ridsport för en häst är väl överlag ganska svår att missa. Själv skulle jag om jag hade en sån där havremoped ta den till affären för att handla, speciellt om den skulle studsa omkring sådär upp och ner med små steg samtidigt som den viftar på svansen. Väldigt respektingivande skulle det se ut. Inom sport tycker jag det är när man ser vad som uppenbart går fel som det är kul att titta, som simhopp eller konståkning. (Har tänkt att man kanske borde få en högaffel och hamna hos horn-Per om man sitter och hoppas på att det ska gå åt helvete, men det är faktiskt fler som tänker lika).

Det är mycket enklare att förstå om det blir poängavdrag om t ex mannen på skridskor tappar kärringen handlöst mitt i en trippel piruett av något slag så hon skrapar trynet i isen eller om simhopparen gör överslag och slår i låren så vattnet skvätter till andra sidan poolkanten. Nog för att detta händer mer eller mindre sällan, men när det händer så vet man att det inte ska vara så och därför faller det sig naturligt enklare att se på för någon som inte förstår reglerna.

 

Nu är jag en sån som sällan fattar någonting av någonting så sport är inte direkt min starka sida. Inte heller handarbete, världsekonomi, tjusningen med shopping, religion eller vad man närmast kan komma på. Jag får väl hålla mig till mitt dragspel och se glad ut. Då kan man vara hur korkad som helst utan att det märks. Så får det bli!

Tradidadidaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0