Solstekningar, skosaneringar & att nakenchocka som Caesar

Tjofaderittan

Det verkar som att våren är på ingång i Sverige, men först ska man tydligen genomlida såna fantastiska stormstyrkor att man kommer ha ett hårstrå kvar på huvudet lagomt tills sommaren anländer. Alla verkar vara helt lyriska i väntan på denna årstid men för min del skulle jag kunna hoppa direkt till nästa. Jag kan inte se så mycket positivt i att det ligger tonvis med grus på vägarna som legat på isen så att man får gå en meter, stanna, tömma skon, trycka på sig den igen för att sedan upprepa samma procedur om och om igen tills man är måttligt till lagomt försenad dit man skulle.



Sen när solen börjar steka kommer jag se ut som en bränd och friterad prickigkorvskiva i ansiktet och får med största säkerhet även detta år höra att jag har en lastbilsbränna. Men det var inte undra på att bartendern var tvungen att påpeka det då alla andra tjejer på krogen var fräscht sommarbruna i en gyllenbrun färg medan jag gick runt och var knallröd på armarna och skiftade i en ojämn grisrosa färg på resterande kroppsdelar.

         

Med våren kommer även alla leende cyklister fram runt buskar och hörn, dom där som trampar omkring och ler samtidigt som dom blundar och blir en bunt flummiga trafikfaror. Något som är positivt när det blir lite värme i luften är onekligen alla karlar som kastar av sig kläder åt både höger och vänster. Förra året när jag kom glidandes nerför en gata i Mercan fick jag ju syn på en skapelse som var lika lättklädd som Julius Caesar skulle ha varit om han fått i sig för mycket rödvin, blivit på pickalurven och supit bort togaskynket. Denna uppenbarelse resulterade i att jag slirade upp på refugen och var några centimter ifrån en planterad gammal björk.

    

Vart jag vill komma är att våren är en farlig tid varesig om man blundar så det krampar i ögonlocken för man är glad eller håller ögonen ivrigt och nyfiket öppna för då ser man alldeles för mycket trevligheter. Därför kan ett alternativ vara att gå omkring med cyklop eller simglasögon på sig, för då får man lite utav ett tunnelseende och kan koncentrera sig på det nödvändigaste i trafiken. Det tänker då i alla fall jag ha för att slippa jämna alla träd och buskar med marken, det blir dyrt för Falu kommun det.

Jag kom, jag såg, jag raserade.

Brak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0