Konsten att kräma iväg en kula, göra märken i marken & hur man gör för att ordna oreda

God eftermiddag Bollnäs, Grythyttan, Sibbersbo, Falun, Stockholm osv.

Kära läsare, ni kanske trott att jag varit mer död än levande men så lätt parkerar inte Westberg tofflorna för sista gången. Tillbaka med full styrka som stormen Gudrun, lika full av liv som en tjackspeedad Gunde Svan och med lika mycket stuns i benen som Peps Persson är jag nu åter på banan.



Nytt på fronten sedan jag sist knattrade loss på tangenterna här är att jag halkat in och börjat jobba på ett demensboende. I mitt fall är det absolut ingenting att hurra över med tanke på att jag är mer förvirrad än dom som bor där. Detta blev ganska tydligt då någon som snurrade runt i cirklar frågade mig vart den bodde och jag ledde in personen i fråga i fel rum (och alltså planade ut denne i någon annans säng, vilket jag senare fick berättat för mig ledde till ett mindre kaos på avdelningen).

Den ena vill dra på sig täckbyxorna och åka rutschkana ner från taket, den andra är världsmästare i skidåkning veckans alla dagar men bara där för att hälsa på medan den tredje letar efter bilder på halvnakna män i Hemmets Journal och småfnissar generat för sig själv. Vem man än träffar så är det som att möta sig själv i ett nötskal. Snart kommer det nog bli svårt för folk att urskilja om jag jobbar eller bor där, jag har ju en förmåga att smälta in i underliga miljöer som en kameleont och bli ett med inredningen.

Mitt förslag på att införa fredag hela veckan har än så länge inte gått igenom så därför får vi helt enkelt nöja oss med att det är fredag idag men det duger rätt bra. Den tänkte jag fortsätta med att städa efter Sune (som folk är övertygade om är djävulens katt). Han har idag vält allt som vältas kan och kastat omkring med både husgeråd och möbler likt en aggressiv rysk kulstötare med byxorna alldeles för högt upp i grenen. För vem skulle inte bli arg om man hade en klämd pung och dessutom förväntades kasta någonting väldigt långt.

Det är rätt skönt att vara kärring utan att ha ett helt klockspel att hålla reda på. Än så länge så har jag ju mina flickor inom synhåll men det dröjer inte länge innan det blir krondiken efter en där man går. Då får man utveckla och ta patent på en patthållare som då är två pinnar med en låda längst upp för varje bröst och vid marken har man två hjul. Sen ska det vara ett trappsteg som håller ihop denna kreation så har man en kombinerad rullator/moped och vips så har man tjänat multum. Nu vet jag inte hur det är med er, men jag har framtiden säkrad för vi kvinnor ska förr eller senare alla den vägen vandra. Det knäpper vi en pilsner på.

Trevlig helg

Ratta-ratta-raaaa

Kommentarer
Postat av: simone H

sv- Heej Ellie! harre.. vad länge sedan det var! Kände genast igen Elliefant :) Och vilka varma ord! Tack så hemskt mycket! Gnetade på med mobilkameran jag med i början, någonstans får man börja.. är du ocksåintresserad av fotografering?



Kan inte anant än småskratta när man läser dina inlägg - självdistans på topp! :)

2011-02-11 @ 17:01:34
URL: http://simoneh.se
Postat av: cammie

=)

2011-02-11 @ 17:40:45
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: F E B R U A R I T J E J

Ska du se lets dance ikväll? :D

2011-02-11 @ 18:33:28
URL: http://februaritjej.se
Postat av: cammie

tack så mycket söt =) roligt att höra.

2011-02-11 @ 19:38:31
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: J

fin blogg

2011-02-12 @ 10:56:28
URL: http://johannaxxxxx.blogg.se/
Postat av: J

varsegod;) tack <3 tack<3



har du haft en bra lördag?

2011-02-12 @ 17:04:07
URL: http://johannaxxxxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0