Förnöjda nygifta, konsten att vara en konfettimaskin & fyra iväg föda

God afton

Blir lika förvånad varje gång jag ser att det finns stackare som fortfarande läser min blogg trots uppdatering 2 ggr/året. Har haft lite fullt upp senaste tiden och jobbat rätt mycket, prio ett när man slutat jobbet är i princip att äta, skita och sova. Det är sällan så att man rycker med sig datorn in på skithuset och sitter och skriver tills man domnat bort i låren och har märken efter toalettringen som sitter kvar en halv livstid eller knackar på tangenterna samtidigt som man hamstrar munnen full med mat så det flyger åt alla håll.


På tal om det så ligger jag i skrivande stund och äter morötter (men det är inte för att vara nyttig, dom fyller bara ut tomrummet innan middagen efter popcornen som var själva huvudrätten) och hostar samtidigt. Har kommit fram till att jag skulle kunna ha en väldigt betydande roll på bröllop. Istället för att kasta ris på brudparet kan man bara hyra in mig, dra på mig en klänning som matchar med brudtärnorna (som givetvis inte sitter lika bra utan får mig se ut som en Skogaholmslimpa i ett kasslernät) och sen ge mig ett par morötter i näven och vänta på att rethostan från helvetet ska börja. Efter det har de lyckliga nygifta fina detaljer av orangefärgad konfetti från topp till tå. Annars kan jag fungera som ett ekonomiskt substitut för rökmaskin på 8-årsdisco om man ställer mig någonstans under godisbordet och kamofluerar mig med något gott.

Ska börja sälja mig själv på TV-shop och hoppas på ett lyckat resultat. En Ellie - så många möjligheter.

Frrrrrr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0