Brännvinsbestyr, äktenskapserbjudanden & begagnade bågar

Tjofaderittan

Helgen har fortlöpt med diverse bravader och en hel del nötande i baren. På fredagen var det inte meningen att vi skulle gå ut men det började rycka i det gamla ölbenet så vi stövlade ut till sist. Eftersom mitt minne är ganska skevt så hade jag inte en tanke på att jag skulle gå upp klockan sju och åka till Gävle för synundersökningen. Men det fungerade det med, fast jag var tvungen att förvarna optikern att jag varit ute och festat ifall om jag skulle råka andas lite för burdust för då hade han strykit med av dom ångorna.

Det verkade däremot inte vara något problem då han senare frågade om han fick gifta sig med mig. Skulle ju vara typiskt mig om enda gången man får höra dom orden är när man sitter och skelar in i en stor apparat och ska läsa upp bokstäver likt ett dagisbarn. Jag var dock lika ogift när jag gick ut som när jag kom in och det var dags att åka hem och korka upp.

Vad jag lärt mig av detta är att man av någon konstig anledning mår mycket bättre på söndagen om man festar två dagar i rad istället för en. Det måste betyda att om man hivar i sig konstant i en månad borde man vara i sitt livs toppform. På tal om toppform är det inte vad jag kommer vara den veckan då jag ska använda glasögon, för jag resonerade som så att eftersom man ändå ska vara ful så kan man lika gärna dra på det hela.

Man upphör aldrig att förvånas av sig själv, speciellt inte när man väljer ett par silvriga pilotbågar. I tidigare inlägg är det ju ganska tydligt att jag inte har något emot själva formen eftersom jag har såna solglasögon, men detta kommer det bara bli kattskit av. Jag kommer inte att se ut som varken en Solveig eller Sigbritt, nu är det Bertil rakt av för hela slanten. Folk kommer undra vad jag genomgår för underlig kris när jag först kommer med denna kreation för att sedan gå osminkad i en vecka. Kanske kommer det låta:

"...det kan ha varit för ungefär 25 år sen, omkring 2010 då hon den där rödhåriga tjejen i Falun gick runt i pilotbågar, var osminkad och skrämde slag på stan".


Ajajaj

Kommentarer
Postat av: simone

Godmorgon ellie! Vaknat på rätt sida ? :) Ska snart till frissan (äntligen!) det piggar upp :)

2010-03-31 @ 09:49:02
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0