Grävande glada förmågor, myglande gubbar & glasögonbekymmer

Buenas tardes amigos

Jag har börjat fundera om den nya vaktmästaren har någon form av tvångstanke. Det spelar nämligen ingen roll om det är snö på gården eller inte för han ska ploga till varje pris även om det slår gnistor om asfalten. Därför är jag ganska glad över att jag inte har nattjobb för hade man varit tvungen att vakna till detta skrapande vet jag inte vad jag hade gjort. Det är samma sak för Hanna, där åker plogbilen förbi i 90 knyck fram och tillbaka i timmar fast det inte finns tillstymmelse till snö.

Därför har jag en teori om att det är människor som är instabila på ett eller annat sätt som använder sig av renhållningsfordon för att ge utlopp för sina känslor. (Vägverket behöver kanske inte nödvändigtvis bestå av enbart psykfall och tänkbara förbrytare). Men om Thomas Quick och Svartenbrandt hade haft en grävskopa eller ångvält hade dom säkert gjort roligare saker i dagsläget än att rulla tummarna på anstalt. Sen kan man ju fundera över hur säkert det hade varit för allmänheten att låta dom gasa fritt med sina leksaker men det är en annan fråga. 

 


         +    =


Nu ska jag se om jag kan få något gjort med mina arbeten. Det är ju så lätt för mig att bli distraherad av annat, det räcker att jag tittar upp i taket när jag funderar över nästa rad jag ska skriva och jag råkar se tapetskarvarna. Vid anblick av dessa kan jag börja tänka på hur mycket Bosse eller vad han nu kan tänkas ha heta, egentligen slarvade när han tapetserade. Detta leder i sin tur att jag blir lika förnärmad varje gång jag kommer ihåg att jag en dag hade ställt fram en termos med kaffe till honom som han knappt rört. Dagen efter hade han minsann en egen med sig, precis som att jag skulle göra äckligt kaffe. Här slutar mina reflektioner då jag kommer på att så är sanningen.

Det varierar förstås om jag tänker på Bosse och tapeter eller andra ovidkommande saker men det bästa vore om jag kunde plugga i en mörk låda för då skulle jag säkert hålla bättre fokus. Men med min vanliga otur så skulle man väl bli förväxlad med något annat och bli ivägskeppad till Saudiarabien. Det mobila bredbandet från 3 som knappt fungerar hemma skulle definitivt inte gå att använda, så skulle jag få lov att försöka göra röksignaler för att få kontakt med omvärlden.

Eftersom jag inte planerat att röka i min låda och därför inte vara förberedd med tändare så skulle jag inte ens kunna göra eld. Då skulle jag sitta där med sand i käften och mellan stortårna och upp och tänka på att det kanske hade varit bra med ett par glasögon trots allt. (Pappa undrar med jämna mellanrum varför jag inte skaffar ett par, för jag "skulle passa så bra i det" och att "det hade varit billigare än linser". Har försökt förklara att det får kosta vad det kosta vill för jag skulle se ut som någon som sitter på kontor och äter bakelser så det kommer inte på fråga). Ibland känns det som att det inte kan bli värre än vad det redan är och att det är lika bra att köra fullt ut. Eller så skulle man bara klättra upp i en hytt och sopa gator.



Koko

Kommentarer
Postat av: simone

sv: Tack så mycket Ellie, vad söt du är :D

2010-02-07 @ 19:18:36
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Optikern nere på stan

Å andra sidan kan det vara väldigt hälsosamt för ögonen med glasögonen mellan varven, man kan ju t.ex. ha dom på sig en sån dag när man sitter hemma och pluggar. Linser skaver trots allt på hornhinnan.

2010-02-08 @ 20:53:36
Postat av: Ellie



Okej, tack kära optiker på stan för tipset men jag kan dessvärre inte ens gå förbi en spegel med glasögon på mig så det får nog skava bäst det vill!

2010-02-09 @ 21:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0