Surrealistisk chassiservice, botaniserande klostersystrar & att vara en sosse från Bagarmossen

God eftermiddag

(Känsliga läsare får blunda och räkna får eller tänka på grannfrun)

Ska berätta att den där cellprovstagningen var helt overklig. Det började vanligt med att man som vanligt fick sitta och vänta tills man nästan växte fast i soffan medan man tvingades lyssna på tiotalet skrikande tjutande nyfödda ungar. Sen kom det en rynkig hagga i vit rock med vitt hår och glasögonen nere på näsan som började kolla så att adress och personnummer stämde. Efter det frågade hon när jag sist hade haft mens för att hon ville skriva ett datum. Det om nånting är ju nåt som jag verkligen skiter i att ha koll på vilket jag också sa. Då snörpte tanten på munnen och blev genast bitsk i tonen.

Skräcködlan: - Men det LÄR du väl veta.
Jag: - Nä. Ingen aning.
Skräcködlan: - Men på ett ungefär?
Jag: - Jag vet inte, jag bryr mig inte i sånt där.
Skräcködlan (märkbart upprörd): - Om du tittar här (puttade pedagogiskt åt mig en kalender) så kanske du kan minnas?
Jag: - Nej.
Skräcködlan: - Du lär väl ha någon aning om när det var sist?! (spände ögonen i mig och sköt bestämt iväg sig från skrivbordet så hon rullade iväg)
Jag: - Nejdu, jag har faktiskt inte det.

Vid det här laget var stämningen så kass att ingen av oss ville säga något men till slut så sa jag "eftersom du nu så gärna vill veta så tar jag och ringer till min kompis. För vi har typ haft det samtidigt. Knappade in numret. Jaa, du. När hade du mens sist? För sist så hade vi det ju samtidigt och nu sitter jag här och dom vill veta det. Mhm, okej bra att nån har koll, hejdå. Klick. Hon ska ha det om fem dagar ungefär så."

Skräcködlan: - Ja, men vilket datum är det då? (vid det här laget började undra om hon var redigt senil eller förståndshandikappad)
Jag: - Öh, det lär väl bli fem dagar ifrån idag? Så omkring den 21:a då.
Skräcködlan (sarkastiskt): - Titta vad BRA!

Sen tog hon upp sina instrument ur en blå skurhink med 250 grader varmt vatten som stod bredvid stolen och började trassla runt. Eftersom hon var så sur så tänkte jag att det bara kunde gå åt helvete och lite till, så jag började småprata lite om väder och vind. Detta gick inget vidare då hon ganska omgående fräste att jag skulle vara tyst så hon kunde koncentrera sig. Det var väl ändå jag som hade anledning att vara samlad. Det kunde aldrig vara en bra kombination att stoppa verktyg i händerna på en ilsken barnmorska och det kändes som att jag var med om något som liknade en version av Tandläkaren.


Var fullkomligt beredd på att hon skulle göra något överraskat så man flög upp och välte hela möblemanget, vilket hon i princip också gjorde (på ren djävulskap naturligtvis). Under tiden hann jag tänka att om jag överlevde scenariot så skulle jag flytta till Italien och bli nunna för att leva ett sunt liv och spendera resten av mina dagar i örtagården och sparrislandet. Är det någonstans man borde få ha grejerna ifred så är det väl i kloster. Då återstår det bara för mig att leta på kabinväskan, slänga ner en kratta och en diskret gummituta för kommande fröjder. Så om det inte blir fler uppdateringar vet ni vart jag håller hus.

Dagens låt



"Klipper oss det gör vi hos Abdullah och inte hos nån bög på Östermalm"

Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0