Konsten att försvara sig mot vådlig proviant, att vagga in i vintersömn & försvunna vänner

God eftermiddag

Nu har man återigen inte varit så väldigt produktiv att berätta nåt spännande, tur är ju då att livet varit nästan lika händelselöst som vanligt. Fast med handen på bibeln lär jag väl erkänna att det blivit en hel del pilsner i goda vänners lag under ganska ocivilicerade former. Jag har klättrat på saker jag aldrig trodde jag skulle kunna bestiga och skålat så mycket att man blivit lika förvånad varje morgon man inte vaknat med armen i mitella. Eftersom det tydligen blivit höst över en natt är det lika bra att dra täcket över huvudet och gå i dvala tills det blir vår igen. Alla människor man umgåtts med över sommaren brukar ha en tendens att göra samma sak och om man ser någon av dessa individer kommande halvår ska man vara beredd med både trumpet och girlanger för att fira.

Har inte så mycket att tillägga idag, jag måste återgå till mitt arbete att nöta på gropen i soffan där jag ska spendera vintern och putsa upp kylskåpet där det ska proppas in förnödenheter. På sommaren dricker man och övriga årstider äter man, det är en väl utarbetad teori jag kommit fram till. Det är nästan så man har ångest redan nu över alla chokladaskar som slängs upp på alla befintliga bord kring jul. Det bästa man kan göra då är att alltid bära med sig silvertejp för att gardera sig när man kommer i närheten av sådana onyttigheter. Är man bortbjuden på en tillställning där man inte känner så många är det bara att knacka en okänd människa på axeln och fråga vänligt "vilken trevlig kavaj du har, skulle du kunna tejpa här.. ja, om du tar och drar några varv runt käften här.. måste tänka på figuren vettu. Rä bi bra rerär!". Vips, så har man en getingmidja lagomt till flyttfåglarna återvänder.



Tjoflöjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0