Burdusa bänkdykningar, påtvingade bogseringar & helfigursgipsningar

Tjipp

Kan inte påstå att jag varit särskilt produktiv med något annat än att skriva på ett arbete som innehåller medicinska termer som är så störda och invecklade att man fastnar och vrickar fingrarna mellan tangenterna. Jag har visserligen svept runt i morgonrocken hela dagen och när jag skulle laga mat stängde jag in hörnet på den i en skåplucka så jag snubblade i 140 mot diskbänken (vilket för övrigt hade varit mer överkomligt än när jag flög över toalettröskeln och hamnade med trynet i kattlådan). Hade kunnat få två framtänder färre men tydligen var det inte min tur för det idag. Bryter mig väl totalt imorgon istället så man blir till att se ut som en stelopererad och helgipsad gummiboll.

På tal om det blev jag idag påmind om när jag var omkring tolv år och var ute på promenad med förra hunden. Helt plötsligt fick fanskapet syn på ett rådjur på andra sidan ängen. Det bara snärtade till och jag släpades sedan efter som en hängmörad fläskfilé med regnbågsfärgat pannband. Det tog rätt många meter innan han fattade att han drog runt på en x antal kilos bryléklump och när han stannade kunde jag stappla hem med grus i knäna, falsettskrik på stämbanden och armen i mitellaläge. Skönt att man växt på sig några pannor sen dess så man slipper vara med om samma missöde igen. Nu är man ju ganska orubblig så att säga.

Det är inte mycket jag har att tillägga, det har varken blivit överdrivet många paraplydrinkar eller dans på bordet i bastkjol men det får helt enkelt gå ändå. Har jag lite att göra imorgon kan jag ju bara klippa sönder ett par plastkassar och dra upp över arslet, springa till korsningen och gå och steppa på postlådan. På så vis behövs det inte alls betalas någon dyr biljett för att få den där utlandskänslan vilket man skulle kunna dela ut flygblad om på Arlanda. Finns så många affärsidéer att man blir så till sig att man blir alldeles ifrån sig. Varför ska man krångla till det och gnessa runt på ett plan ända till Thailand när det räcker att bänka sig vid Westbergs utdelningsadress (för en femma).



Knak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0