Att ånga på, kocka runt & utföra gaffelpickningar

Inte god eftermiddag!

Nej, jag lever INTE! Inte ett dugg! Imorse var det alltså dags att styra på sig glasögonen. Efter att ha gjort det så råkade jag gå förbi spegeln och hostade vettskrämt till för att sedan rulla ihop i fosterställning på golvet. Fick skeppa hit Hanna för att bryta loss elementet och ta fram mina gamla som suttit fast där i fem år. Till slut fick vi fram dom men det blev inte en bit bättre för det är fel styrka plus att dom är svarta och i princip fyrkantiga. Så antingen får jag vandra i dödsskuggans suddiga dal eller ha ett par bågar man tvärdör på fläcken av. Nu kommer jag missa gymmet i en vecka också för jag vägrar gå dit och få imma på rutan. Man ser ju galen nog ut ändå utan att svettas så man får kamratånga på glaset.

 
JE T'AIME liksom.                                 Min andra enäggstvilling Napoleon Dynamite

Nu ska jag surra vidare som den fluga jag ser ut att vara. Kanske att jag ska gå och tillverka ett par vingar av papier-mâché som jag kan spänna fast på ryggen så är looken fulländad. Det är inte utan att jag känner mig som den svenska kocken i Mupparna när jag ska försöka laga mat heller då jag har noll avståndsbedömning. Försökte mig på att steka fisk och skulle hälla upp lite ströbröd på en tallrik. I ena glasögonen blir allting mindre och i ovan härliga kreation större så ingenting blir det minsta proportionerligt så det slutade med att jag hällt upp hela paketet.



Man skulle kunna göra så att om man vill gå ner i vikt så tar man pilotbågarna eftersom allt blir större än vad det egentligen är och man blir därmed lurad och mättare. När man sedan blivit på gränsen till undernärd sätter man på sig dom dammiga elementglasögonen eftersom allting blir mindre än vad det ser ut att vara och man äter då dubbelt så mycket. Jag kan ju konstatera att man behöver inte pröva olika bantningskurer när det räcker med att ha risig syn.

Nu ska jag försöka att inte picka gaffeln i kinden när jag ska äta, det har nämligen blivit så att jag av någon anledning missar men det är väl för att den ser ut att vara längre bort än vad den i själva verket är, lite lurigt. Så om jag imorgon ser ut som en sönderhackad apelsin så vet ni varför. Det är bara att börja lära om med "ett skepp kommer lastat" så får vi se vad som händer sen. Om man bara sitter och trycker upp maten på kinden istället för munnen lär man ju också bli rätt smal.

Bzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Sara

Najs brillor :-)

Ska du se Hollywoodfruar ikväll?

2010-04-05 @ 19:58:24
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: simone

haha härligt :D

2010-04-21 @ 14:27:46
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0