Pensionärspartyn, saftig spirituosa och medryckande melodier

Tjo vad det var livat i holken i fredags


Här sitter jag och flåsar mina sista alkoholångor från gårdagen, mör som gelén i en picnicbog-skinka men ack så orörlig som om man vore stelopererad med både skruvar och muttrar. Igår var jag i vittnens närvaro aktiv och medverkande på Angelicas 25-års fest där det bjöds på dunder och snus och lurviga luder (Observera gärna eller inte alls skämtet, vissa av er kanske vet varifrån raderna kommer). Jag hade lika gärna kunnat tillverka en ställning med en tratt bredvid munnen som man hade kunnat hällt i litervis åt gången, för ungefär så mycket känns det idag som att jag drack igår.



Det blir så oerhört spännande när man tappar räkningen på hur mycket man egentligen sugit i sig. Men eftersom jag sett bildbevis på att jag dansade bugg inpå småtimmarna har jag en liten uppfattning om hur många centiliter det kan tänkas röra sig om. Speciellt när man kan gå över lik och i princip skapa kravaller för att man inte vet hur fort man ska komma upp ur soffan och dansa när Vikingarna eller något liknande börjar ljuda ur musikanläggningen. 2-0 till Westberg. Jag måste verkligen gjort ett gediget första intryck på min kära väninnas bekantskapskrets, speciellt i kombination med att jag efter lite alkohol får en dialekt likt en Fångarna på fortet-exhalterad Gunde Svan. På den här bilden kan man skönja att det har börjat rycka lite i dansnerverna i högerlåret.





Jag tycker det verkar som att ju äldre man blir, desto mer ska man fira att man blir gammal men samtidigt på födelsedagsfesten supa så man glömmer att man ökat i ålder. I praktiken borde det betyda att när man fyller 90 så genomgår man den tyngsta och mest högljudda fyllan man någonsin varit med om, om man utgår från att kalasen eskalerar i takt med stigande ålder och medföljande ångest. Då kan man tänka sig att droppställningar faller, dosetter flyger och rullatorer välts. Det är nästan så att man ser fram emot att bli en sisådär 67 år äldre för det kommer nog bli en trevlig tillställning.


                                  Grattis Karlsson

                                      Psssscht


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0