Fantastiska födoämnen & stillasittande soffkamouflage

Good afternoon


Det är en sak som jag finner ytterst fascinerande, och det är att trots att jag inte drack en droppe alkohol igår så är jag mer bakfull idag än dygnet före. Jag vet inte hur det kan komma sig men Angelica och Helena börjar säkert bli van vid att deras gäst smälter in i möblemanget eftersom jag omedvetet verkar kamouflera mig med hjälp av soffkuddar. Trots att det är här jag spenderat min största tid i Östersund så har det varit en givande visit med mycket trevligt sällskap och många skratt.

I och med det så har jag väl ändå fått träningen jag behöver så då är det kanske inte helt nödvändigt med ångest för den löpande betalningen för gymkortet jag inte tagit i på nån månad. Det värsta är att dom i receptionen förstår vad man hållt på med när man lyst med sin frånvaro. "Jasså du har varit stillasittande du, det ser ju jag det. Undrar hur många pizzor det gömmer sig i den där kroppshyddan". Ser fröken Jag-äter-ett-salladsblad-till-middag-och-två-ärtor-till-kvällsmat att undra över det så tänker jag i ärlighetens namn glatt berätta att det är lika många som jag har tår på fötterna multiplicerat med 12.  Men det är ju bara tur att jag hunnit lägga på mig igen inför vintern för annars skulle ju jag gå av på mitten om det kom en nordanvind. Hade jag fortsatt tränat som jag gjorde hade jag nog varit så smal att det räckt med en liten vindpust så hade det varit klart. Det känns åtminstone fantastiskt mycket bättre för det Westbergska samvetet att skylla på det, något som kan komma till pass då pizzaleveransen snart plingar på dörren.

          

                                           
                                         Tack kära vänliga själar
                                           för att ni stått ut med
                                       denna
hjälplösa soffpotatis

                                                      Glufs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0