Att nästan behöva paddla sig fram & animala insikter

Läge: utplanat


Nu har jag kommit hem från gymmet med Martina och är färdigsvettad för detta dygn, tacka gudarna för det (man skulle nästan kunna tro att jag gått och blivit religiös på äldre dar) för det var nästan så att jag behövde en gondol för att komma ut från träningslokalen och till omklädningsrummet. Jag är utan tvekan fräschast av alla, oavsett vem man jämför med.




Idag har även varit med om månadens mest IQ-befriade konversation tack vare undertecknad. Min kära väninna tränade ryggen när jag stog bredvid (det var dock inte det som gjorde mig svettig) började reflektera över vad diverse muskelgrupper hette, vilket ledde mig in på ytterligare funderingar.

Ellie: "Vad heter dom här grejerna? Vingarna som man har?

Martina: - Skulderblad.

Ellie: "Jaha..." (Man lär så länge man lever)

Martina: - Man skulle nog kunna flyga om man hade vingar på dom.

Ellie: "Aaa.. djur som kan flyga har väl vingar istället för armar?

Martina: - Ja.

Ellie: "För fåglar har ju liksom inga armar".

Martina: - Nej, dom har ju inte det.

Ellie: "Nääe..."

Ibland stannar tankeverksamheten av helt och hållet på mig, kanske för att det är så låga varvtal i vanliga fall att det liksom blir motorstopp som i en tvåtaktsmotor på en eka. Såhär i efterhand har jag mina aningar om att jag nog skulle bli ganska förvånad om jag såg en duva på stan som förutom vingar hade armar, och jag borde ju egentligen utan betänketid veta att några såna djur inte existerar. Att leva med mig själv är lika överraskande varje dag, undrar vad jag kommer få lov att tänka extra länge på imorgon. Kanske om ugglor har klövar eller kycklingar svansar. Det är ju trots allt så mycket som skulle kunna vara, att man ibland kan bli lätt till måttligt förvirrad. I alla fall om man heter Ellinor och är född kl. 18.10 den 4:e december 1986.



Dagens ros till Martina för att du alltid lär mig nya saker, idag
handlade det om inget mindre än att vingarna heter skulderblad


Hmmm


Kommentarer
Postat av: Martina

Haha va söööt du är :)

2009-09-28 @ 15:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0