Surströmmingsskiva, dansbandssymfonier & sarkastiska feministsynpunkter

Halleluja

Igår var det dagen före Kristi himmelfärdsdag vilket innebär att man som arbetande människa är ledig idag. Det resulterade i att många gick ut och festade igår, medans jag istället satt hemma och knäppte en surströmmingsburk i badkaret. Som ett alternativ till ungdomsmusiken som dunkade på Järnet, brände jag på med dansband för hela slanten och drack Sofiero för att riktigt hälsa den svenska försommaren välkommen. Något som var anmärkningsvärt och fascinerande var att det blev tvärtyst på gården. Så vill man sova tidigt utan att behöva lyssna på ett helt kavalleri av skrikande galna ungar är det bara att sprätta en burk och slå sig till ro och låta dofterna sköta resten. Jag har inte alltid ätit surströmming men som med allt annat så råkade jag smaka och sen dess är jag lika fast som en busig ungdom på semester i Amsterdam. Tanken har slagit mig vilken tur man har som bara behöver rå om sig själv och vara så osmaklig man vill utan att ha en karl svansandes kring fötterna som slänger strumpor på köksbordet och inte vet hur man använder en diskborste.



Det kan ju låta som att jag är råfeminist uti fingertopparna, men faktum är att jag tycker det är lite väl mycket gnäll från vissa fruntimmer. "Åh vad hemskt, mannen där borta i hörnet av kontorslandskapet får högre lön än mig". Vad spelar det för rolll i slutändan när det väl inte är han som kan gå och såsa runt vid diskbänken under mammaledigheten och dricka kaffe hela dagarna (med undantag för att torka bajs, snoriga näsor och guppa runt med en trekilos klump på bröstkorgen dygnets 23 timmar).

Vissa kvinnor vet nog inte hur bra dom har det, och eftersom dom har det så fint serverat så måste det  tydligen gnällas för resten. Nog finns det människor av mitt eget kön som kan prestera lika bra, men för att utgå från mig själv så skulle jag bli brädad av en karl på alla områden. Förutom att koppla sladdar bakom tv:n och göra håruppsättningar förstås. Hur många kvinnliga diktatorer finns det om man tänker efter? Farmen-Kristina skulle nog kunna föregå med gott exempel om hon fick chansen, men däremot skulle jag inte kunna se Kristina Lugn försöka erövra världen.

Jag tycker inte heller att tjejer är särskilt roliga att umgås med på fyllan, förutom mina egna närmaste tjejer såklart. På krogen är det sån rivalitet att det inte går att vrida på huvudet utan att få en blick som heter "du din lilla slampa, det här är min kille så gå någon annanstans". Som att man skulle vara intresserad av att ta i något av det motsatta könet som visar intresse för ett sådant fruntimmer? Nejdu, Victoria Silvstedts försvunna enäggstvilling, du kan behålla den där karln. När du ändå satt klorna i honom kan du ju försöka potträna honom att fälla ner toalettringen också.

Det bestyret slipper minsann jag, singel och ensamboende som jag är. Det finns såna stora garantier för att det är roligare att skita med öppen dörr än att försöka sig på det livslånga åtagandet att uppfostra en man. Dessutom är det ganska vanligt att killar tycker att deras nya flickvän alltid är skrämmande lik deras mor, och det har dom ju redan en. Därför är det enklast att låta karlarna ströva fritt på savannen så att inte hela världen i slutändan bara består av en massa modersgestalter överallt. Det kan ju tänkas att det skulle bli lite jobbigt.

Igår var jag till frisören och snaggade mig så nu ser jag ut som Uncle Fester i Familjen Addams. Nja, riktigt så blev det ju inte men nog blev jag lite frestad men lät spara några hårstrån för att folk enklare ska kunna urskilja vad man hör till för genus. Jag är så van vid att komma hem och gråta en skvätt över resultatet men den här gången gick det helt smärtfritt och jag kan förlika mig med vad som hände på fläsksvålen jag har mellan axlarna. För att göra något som alla andra flickor har för vana att göra i sina bloggar så ska jag rekommendera något, den här gången Headbanger i Falun. Himla trevliga tjejer som vet hur man hanterar sina verktyg.

Notis: Jag får be om ursäkt för min albinohud som bländar lika mycket som en 24 volts strålkastare men om ni trär en hudfärgad nylonstrumpa över datorskärmen så blir ni solbrända.

   

(Dessa egobilder är det första steget i att bli så egenkär att jag kan
regera världen. Då ska jag lagstadga att alla måste äta surströmming
minst en gång i veckan så jag
slipper vara den enda ofräscha flickan)

Hälsningar eran för evigt ogifta fröken Westberg

Ramdidodidam


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan va' snygg du är Ellie.Kram/Sytte

2009-05-21 @ 22:29:04
Postat av: Frikyrkokille

Du kommer bli gift en dag. Alla kvinnor ska vara gifta i Guds nya Rike.

2009-05-22 @ 12:27:39
Postat av: Ellie



Toppen hörrudu, det väntar jag på med spänning!

2009-05-22 @ 15:32:02
Postat av: milla

your'e gourgoues baby! so fucking pretty!

2009-05-26 @ 11:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0