Jobbansökningar helt grundade på viljan att icke vilja arbeta

Växeln, hallå hallå...

Efter att jag slutade på mitt förra jobb, var jag tvungen att skriva in mig på Arbetsförmedlingen för att kunna stämpla. Dessvärre så var jag inte lika glad i att söka jobb som dom kanske tyckte att jag borde varit, jag lade inte ner någon vidare energi så att säga. Jag gjorde allt för att verkligen inte råka få ett jobb eftersom jag ändå skulle börja plugga. Jag fick en jobbanvisning. Dvs, ett arbete man måste söka annars blir man utskriven, får inga pengar och måste äta räkskal ur containrarna från lastkajen vid Åhléns. Tänkte börja med en ansökan jag gjorde till ett callcenter, eller ja, tjänsten som telefonkommunikatör för att använda det lite finare ordet.


hej på digviktoria.
 
jag heter Ellinor westberg och är 21 jordsnurr. jag är välldigt trevlig meniska. jag brukar klara av det mesta, även fast jag inte klarar av högt tempo och det är inte min starka sida! synd......jag kan erkäna att jag har lite svårt att få kontakt med meniskor men jag gillar att prata i telefon.jag jobbade en gång som telefonförseljare men dom andra var visst bätre än mig så jag fick inte jobba kvar. det berodde nog lite på att jag stammar då och då när jag blir nervös,det har nog ärft från far min!!!men det skulle vara roligt att jobba där för jag har inge jobb.det jag tycker är lite synd är att det lönen beror på hur man pressterar.det blir jag lite ledsen av.fasst när jag börjar med något tycker jag det är kul...om det går bra för mig. Man måste ju vara erlig när man skriver en jobansökan,annars kan ju arbetsgivaren käna sig blåst.det tycker är jag viktigt så dom inte blir ledsen och tycker jag är ivägen och onödig.jag har bra personlighet fast igentligen inte så många egenskaper på nå vis om man säger så. fast jag hoppas verkligen på job... måste ha pengar för jag har ett marsvin att ta hand om och litte andra saker som gör at man måste ha en bättre ekononnomi än va ja har.
 
väntar hoppfullt på svar från ellinor
*kramizzar*


Det som gjorde att jag höll på att tvärdö på fläcken, var att dom ringde tillbaka. Naturligtvis så svarade jag ju inte, och jag blev ju lite chockad när jag trodde att jag gjort allt som stod i min makt för att slippa jobbet. Fick då ett meddelande på min telefonsvarare där ett fruntimmer sa att dom var intresserade av att jag skulle komma på intervju. Helt otroligt. Det spelar tydligen ingen roll att man i sin jobbansökan får det att se ut som att man kämpar med en grav dyslexi, personlighetsstörning och dessutom måste skaffa sig en inkomst för att kunna hålla sina marsvin vid liv.

Här skulle jag skriva till ett företag där man skulle boka in besök åt kunder som ville skaffa fjärrvärme eller något åt det hållet.


hej lars!
 
jag heter ellinor westberg och är 21 år. jag söker jobbet med anledning av att jag behöver pengar. jag ha varit telefonförsäljare förut men det gick inte så bra hoppas på en ny chans. fick sluta för jag inte sålde tillräckligt mycket det tycker jag var synd. Men eftersom det här jobbet inte går ut på att sälja utan bara boka in besök borde det gå lätare.Jag är rätt öppen och kan anstränga mig låta glad.Tävlingsinriktad är jag nog litegran och försöker så gott jag kan.det måste man ju göra!! Jag har jobbat i högt tempo många gånger men tycker att det blir lite ansträngannde efter ett tag


Här kan man observera att jag inte skrev varken adress eller telefon, ej heller "med vänliga hälsningar". Denna Lars verkar däremot ha blivit lite skrämd för jag fick inom en halvtimme ett svar att tjänsten redan var tillsatt.

Att samarbeta med Arbetsförmedlingen är förmodligen det absolut sista jag skulle göra i mitt liv. Så för min del får det gärna bli en plankstek bestånde av bara planka a'la container om jag någon gång skulle bli så nödställd. Jag trodde ju att dessa IQ-befriade ansökningar skulle minska chansen att få jobb med ungefär 105%, men tydligen så finns det arbetsgivare som är heta på gröten och tar vilken utvecklingsstörd människa som helst.

Vad jag undrar då är, varför är det ingen som gör en satsning på Samhall? Dom skulle säkert kunna bli riktigt framstående mäklare, advokater och hjärnkirurger. För har man bara viljan att skriva en ansökan så har man tydligen även kapabel att arbeta med vad som helst. Det betyder ju att det kan vara dom grunderna man gått efter när Lars Ohly fick tillträda posten som partiordförande med endast gymnasiebetyg. Detsamma gäller för Mona Sahlin. Det måste ju nästan betyda att jag kommer göra mig utmärkt som politiker, för jag har också gymnasiebetyg!



Som Mona Sahlin har sitt leende,
så gömmer Reinfeldt på en hemlighet

Kommentarer
Postat av: Mia

Hahaha! du är inte riktigt tiktig! Men kul är det!

Jo, tack! plånboken kom till rätta, mrn självklart inte pengar, kontokort och körkort! SÅKLART!

2009-03-04 @ 20:56:17
URL: http://mialic.blogg.se/
Postat av: Skurk

Exakt VAR skrev du INTE ditt namn, menar du?

2009-03-05 @ 13:01:07
Postat av: Anonym



Haha, good one. Det hade du ju alldeles rätt i!

2009-03-05 @ 13:51:39
URL: http://elliefant.blogg.se/
Postat av: Helena

hahah vad otroligt roligt inlägg:)kram

2009-03-06 @ 08:25:52
Postat av: Carro

Var det så att du skulle jobba som besöksbokare i blge... Kände igen lars, min förra chef. Har jobbat där;-) ha ha. Din blogg är bra!

2009-03-06 @ 20:28:25
Postat av: Anonym

Carro; jajamensan det var nog yrket jag så hemskt gärna inte ville ha. Helena; det är inte meningen att det ska vara roligt utan bara den bittra sanningen med smör på! ;)

2009-03-06 @ 20:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0