Senaste nytt från ghettot, husvagnskonvertering & hårbollar

Jag ber om ursäkt

om jag, genom att nu ha uppdaterat min blogg, orsakat chockskador som kan ha lett till diverse oturscenarier. Kanske ryckte någon till så pass mycket att datastolen vickade och personen i fråga ramlade baklänges, slog nacken i en hyllkant och bröt armen efter att ha fått skrivbordet över sig. Om det inträffat och skadan redan är skedd så är jag alltså redo med mina varmaste ursäkter och beredd att stå för eventuella sjukhuskostnader.

Sen sist jag skrev har det skett en hel del förändringar i mitt liv, jag har sagt upp lägenheten och bor nu i en husvagn på Lugnets camping. För tillfället sitter jag på ett internetcafé på Kupolen och betalar mina sista räkningar, det kommer ju inte bli så många sådana framöver för min del, i alla fall inte hyra. Elpinnen är inte dyr på ett år och gasolköket drar inte mycket det heller. Alla möbler som blev över skeppade jag till Myrorna som tackade och tog emot tacksamt. Ska det festas hädanefter, kommer det bli med en gammal hederlig kasettradio och det kommer inte bli många kvadratcentimeter över åt mer än två personer. Här är pärlan som jag ska tillbringa många år framöver i;



Ja, tänk om det vore så att man valt att lufta vingarna och bosatt sig i en husvagn. Vilken tur att jag kommer leva på Järnet tills det är dags för mig att vandra vidare, gå till de sällan jaktmarkerna, parkera tofflorna, kasta in handduken, lämna in, trilla pinn osv. Då behöver folk aldrig bekymra sig över att jag aldrig är hemma heller.

Nu sitter jag här med en tre år gammal spansk hårfärg i skallen. Dom kemiska reaktioner som kan tänkas ha hänt i den lilla flaskan efter att ha stått i ett mörkt skåp i väntan på bättre tider vill jag inte veta. Det som var mycket intressant var att när jag lade i färgen så tappade jag ungefär 50% av håret och jag kunde därmed rulla ihop en hårboll lika stor som Globen. Sen så har jag haft färgen i i ungefär 75 minuter för länge så det börjar bli dags att skölja ur den. Vad folk inte förstår är att om man har röda pigment (för den som inte visste det så hör jag till 2% av jordens befolkning som är äkta rödhårig) så fastnar inte färgen lika lätt vilket innebär att man får lov att dra över tiden nästan skadligt mycket för att det ska hända nåt. Det är lite på vinst och förlust, för antingen så får man färgen att sitta kvar eller så är det nästan dags att gå och skaffa sig en peruk. Om det blev aktuellt för min del skulle jag lätt välja en silvergrå med lite självfall för att få till den rätta Greta, 94-looken. Då skulle jag kunna gå till Systemet och se om dom är lika hetsiga att be om legitimation. Men förmodligen så skulle dom fråga för tanterna på bolaget upphör aldrig att överraska.

Balladalidila


Kommentarer
Postat av: Nanni

hahah! Jadu ellie, vi kanske ska testa husvangsekonomi-heten någon gång. puss!

2009-03-02 @ 10:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0