Att gardera sig med grindar & granskande griniga blondiner som tappat gnistan

Häjpådä Britta, hu ähä å hu gåhä?

Gårdagen var lugn och harmonisk, vet dock inte om det berodde på dom flytande vätskorna man tryckte in i armen eller om jag nått nirvana av den fina miljön med oslagbar utsikt. Det enda problemet jag fick var vid midnatt då jag tänkte dra upp grindarna på var sida om sängkanten så dom inte hittade en urrullad Elliefant på golvet på morgonkvisten. Enkla anordningar har jag en förmåga att göra omöjliga att få bukt med, så där stog jag och ryckte med dom där stängerna i närmare tio minuter. Det bankade, skramlade och gnisslade tills det slutligen rasslade till och grindarna hamnade på plats.

Jag ångrade mig genast då det slog mig att personalen antagligen skulle undra om jag var 3 eller 23 år som måste sova med dom uppe. Då började proceduren att få ner dom igen vilket naturligtvis inte ville klaffa. Därför var jag tvungen att sänka sängen för att ens få över benet så jag kunde göra ett försök att pallra mig upp i bingen, då det small till som ett skott i Bagdad. Med risk för att sköterskorna skulle få för sig att jag smugglat in någon för nattliga aktiviteter så samlade jag dom sista krafterna och studsade upp och slog igen gluggarna.

På morgonen stormade det in en tjej runt 30 som verkade ha Linda Rosing som stark förebild och guru med pumpade läppar, vitblonderat hår och smink så man undrade hur hon lyckades hålla ögonen öppna.  Hon slängde en undrande och menande blick på dom uppfällda grindarna innan hon röck åt sig armen för att koppla droppet. Hon måste ju ändå ha sett att jag inte är lika liten och nätt som Twiggy och att det endast var av säkerthetsskäl för att undvika ramla ur och få folk tro att lasarettet var under bombhot.



Här följer en bild från gårdagens gourmetmiddag (har inte hunnit gå ut och utforska omgivningen riktigt än och tagit fler kort från mitt semesterparadis då jag haft så fullt upp med avkoppling och spa, vinprovning och goda middagar). Den andra är från när jag precis kommit in på akuten och var som mest döende (bilden talar för sig själv) men ändå var tvungen att dra en allsång i mätinstrumentet.

  

Chickachibao


Kommentarer
Postat av: Christine

Haha, men shit vad roligt... Eller ja...det är alltså episoden med grindarna jag yrar om nu. :P Ett hett tips är ju faktiskt den illröda knappen med den stora pilen uppåt... Ett ännu hetare tips är väl att vara så våghalsig att låta grindarna vara nere om du blir kvar fler nätter, man växer av att klara det man inte trodde, haha ;) Krya på dig! P.S Du har inte sett någon skum gubbe där nere som tjuvar sparkcyklar? D.S.

2009-08-15 @ 22:18:44
Postat av: Ellie



Jaa, jag ska nog ta och vara så fri av mig att jag låter dom vara. Att känna att man är så gammal som det står i papperen är väl något man aldrig testat!

Sparkcyklar.. hm, jag har ju själv en ovana att titta lite för närma på lasarettets tillhörigheter men aldrig någon sparkcykel så det kan inte vara jag. Sen kan man ju för den delen hoppas att man inte förväxlar mig med en gubbe som dessutom är underlig. Vem är denna stjälande uppenbarelse måntro?

2009-08-16 @ 08:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0