Obstinata fiskmanifestationer & nazistiska hundfasoner i stora portioner

Kviddevitt

Idag råkade jag åka till djuraffären för att sen råka köpa två fiskar. Dom verkar dock inte helt överlyckliga över deras nya bostadssituation för dom lade sig på botten utan att röra en fena. Glada firrar må jag säga, är dom kanske döende alla redan? Egentligen borde jag väl inte äga något djur överhuvudtaget som t o m kan ta död på en kaktus. Men förmodligen är dom nog bara tjuriga för att dom hamnade på Järnet av alla ställen. Det kan ju hända den bästa, även mig trots att jag bor där av egen fri vilja. Någotsånär. Risken att jag någonsin kommer flytta är rätt minimal med tanke på att jag tycker det är rätt energikrävande att plocka ur diskstället. Funderar på en tatuering på 3x3 dm; ett ankare och under det ska det stå "The Iron". Det får bli nästa projekt efter att ha fått skrotet urplockat ur käften.

Hursomhelst var jag tvungen att skynda mig ut från djuraffären för annars hade jag råkat köpa en nymfparakit också. Tur att jag inte gjorde det för då hade min kära förbundskamrat Linnéa strypt mig långsamt för hon tycker så synd om såna som har grannar som äger fåglar för att dom låter konstant. Men det finns ju faktiskt sånt där grått ljuddämpande djävulskap att smacka upp på väggarna, det skulle det nog vara värt. Den förra parakiten jag hade innan kanariefåglarna Gardell och Levengood, hette Nicolai och gillade att kasta popcorn. Bra mycket mer underhållande än en hund som puttar omkull små negerungar (mörkhyade barn på finsvenska) på cykel, och lyckas t o m med det fast dom har stödhjul. Undrar om Rico kanske är nazist? Det skulle inte förvåna mig eftersom han är en schnauzer och den rasen kommer ju från Tyskland, så det är möjligt att det finns lite Hitlerfasoner i byrackan. 

                                  Hitler?

  
                                   Rico?



Vad tar ni för valpen där i fönstret

Kommentarer
Postat av: Mackan Karlsson

Men Hitler var ju österrikare jue...

2009-04-25 @ 13:31:03
Postat av: Ellie



Jaha, se där! Det var fan. Hade man aldrig kunnat gissa haha ;)

2009-04-26 @ 11:28:47
Postat av: Nanni

tänkte du skaffa dig en nymfparakit igen?kommer aldrig glömma när du blir helt tokig inne i valbo och sa med gäll röst; den den fågeln måste jag ha! se du inte, den skulle ju passa mig perfekt!sen tog du telefonen och ringde till linnea och frågade om du fick köpa den. svaret blev ju såklart..... nej!!!!!

2009-04-27 @ 18:57:01
URL: http://aquaofvitae.blogg.se/
Postat av: Ellie



Nej jag veet. Så ibland är det tur att man har en personlig assistent, vem vet annars skulle jag kanske dragit på mig en iller i rosa koppel vid det här laget

2009-04-28 @ 17:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0