Still going strong trots mina nya grannar

Hej alla glada och pigga, deprimerade och självmordsbenägna människor i vårt avlånga land!

Jag informerar härmed att jag fortfarande lever. Att jag inte gått med i varken Pingstförsamlingen eller Al Quaida. Vissa kanske börjat tro att jag grävt mig en egen liten grop som jag satt upp gul isolering i, och bunkrat upp med ett hundratal vita bönor-burkar. Men så är alltså icke fallet, jag lever och frodas. Andas in den tunga luften från Tiskens nerskitade vatten och utlänningarnas egna ihopkok när det gäller matlagning.

På tal om matlagning och utlänningar, har jag ju som tidigare nämnt fått nya grannar. Kan bara ana vad det är dom slänger ner i grytan till middagarna  för oftast så luktar det kadaver med en touch av mynta, ibland bara roadkill med inslag av asfalt och timjan i hela trapphuset. Tur är ju att detta inte tränger igenom till mina väggar, för då hade jag nog nästan blivit tvungen att ge tillbaka med att koka högrev i surströmmingslag.

Mina nya kära grannar tycker även om att ratta in kanaler på tv:n från deras eget hemland och skruva upp volymen så pass att det skallrar i porslinet. Emellanåt kommer det en glad och käck arab-sång eller vad det nu kan vara, man kan då höra att dom med glada tillrop höjer ljudet lite till och sjunger med.

På söndagarna, ja faktiskt varje söndag sen dom flyttade in, så spikas det fortfarande i väggarna. Jag kunde ju med överseende godta detta första veckan, kanske eventuellt andra, men nu efter två månader kan jag inte för mitt liv förstå vad det är som är så svårt att spika upp på en gång. Så det spelar ingen roll hur hårt man festat på lördag natt, det är lika bra att ställa klockan på ringning och låtsas som att man har nåt viktigt att uträtta på söndag morgon. Hellre det än att vakna till ett sporadiskt knackande som får en att vilja hänga sig i gardinerna.

Det finns så oändligt mycket att berätta om mina grannar som jag älskar över allt på denna jord (jag utgår från att alla förstog ironin). När dom flyttade in, behövde dom åtminstone inte fly från ett krigshärjat land och hoppa kråka över handgranater. Dom kom nämligen från huset mittemot. Så om jag någongång själv ska flytta, tänker jag för enkelhetens skull bara välja en annan lägenhet på området Järnet, så att jag likt dom på andra sidan väggen, kan släpa med mig mina tillhörigheter i en blå tidningsskrinda.

Tänk, vad underbart. Att leva hela sitt resterande liv på Järnet. Se dom små invandrarbarnen växa upp, från att ha varit en halvmeter höga och skrika "böghora" till varandra, för att sedan bli härliga tonåringar som tillverkar dynamitgubbar och tunga sprängmedel. Som dom eventuellt senare tänkt tända på nere i tvättstugan.
En dag när jag skulle gå ner i mitt förråd för att belamra det lite extra, kände jag en rätt underlig doft när jag öppnade källardörren. Jag tog ett steg in och kom underfund med att det någonstans där nere bland förråden på det lortiga betonggolvet, satt ett gäng med invandrare och rökte hasch. Först tänkte jag i mitt stilla sinne gå in och säga "shoo brorsan, och hej idiot, fan vad händer mannen? Får man joina och chilla lite? Fett me drag här på Järnet!"
Sen tänkte jag att det bästa nog var att lämna dom små pojkarna att fortsätta "Puff the magic dragon" i sin egna slutna cirkel. Så jag stängde in dom och drog med mig golvlampan in i hissen igen.

Nu är det inte så att jag på något sätt har rasistiska åsikter, tvärtom. Invandrarna förgyller ju verkligen Sverige med sina billiga rakvattenlukter lite här och där, och ljudnivåerna dom använder sig av i tal kanske någon gång kommer smitta av sig till oss svenskar. Så när man är 80 år, senildement och ligger för döden på nåt risigt boende, kan man trycka på larmknappen och hojta "Eyy brorsan! Va hände med min nya Mercedes?" Personalen som vid det laget blivit vana att ta emot ens larm, kan i vanlig ordning svara; "Shit guzzen sluta jiddra nu. Den sålde du för 23 miljoner till Gertrud i salen bredvid, fett blåst hon blev. Snart kommer din spruta så scccchhhh en stund idiot! Abuu."

Nej, är det inte onödigt att bevara Sverige svenskt när det finns så många sätt att krydda det på?

Hejhej

 

Kommentarer
Postat av: Martina

HAHAHAHAHA! Åh jag smäller av, så jävla klockrent!

2008-10-25 @ 14:20:14
URL: http://theamartina.blogg.se/
Postat av: sanna

Alltså guuuuuuuuuuuud Ellie, fyfan du dödar mig nästan! hur kan man bli så sjukt rolig? du är fan bäst. Haha. Puss

2008-10-25 @ 14:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0