Nackspärr, frossa och syrebrist


Hej på er alla glada friska människor!

Jag har precis kommit underfund med att jag med största sannolikhet kommer avsluta mina dagar som Gilbert Grapes mamma. Ni vet, hon som var lite överviktig. Jag har legat i sängen sen i lördags p.g.a nån konstig sjukdom. Jag är väl kanske inte döende även om det känns så, men frisk luft har jag inte sett tillstymmelsen av på så länge. Så nu funderar jag, hur luktar egentligen frisk luft? Blir man verkligen piggare? Luktar det avgaser eller rök ute? Kommer jag nånsin få veta?
Det är feber jag har men i kombination med att jag inte kan äta, så känner jag mig som ett får utan ull, ett avlopp utan hårbollar, en hembränningsapparat utan sprit, en hiss utan våningsknappar, en kaktus utan taggar, en husvagn utan dragkrok, ja, usch vad hungrig jag är! Och alla vet ju hur mycket Ellinor gillar att äta.
Det är tur att jag lärt hunden hämta posten när den kommer. Fast jag önskar att han hade rivit sönder den på vägen till sängen för det var ändå bara räkningar.
Vet ni vad som slog mig?? Att jag inte rökt sen i lördags! Jag har helt enkelt GLÖMT bort det!
Åh, härligt, då får man alltså räkna med tidig demens med inslag av alzheimers också.
Var är min rullator?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0