Ett råd från Linnéa och Hanna om dagen...

...ser till att magsåret blöder i magen!

Tänk vilka stödjande vänner man har!
Har pratat med kära Thunlind och gamla Paulsson och berättat att jag tänkt köpa en ny TV imorgon. Och gissa om jag sällan eller aldrig hört två kvinnoröster gå upp i sådan gäll falsett förut!
Linnea: "Men ELLINOR!! VAD ska du med en ny TV till? Det här stödjer jag inte! Vadå ska du byta ut ditt krogliv mot en TV och sitta hemma på helgerna? Jag känner inte igen dig! Verkligen inte! Och dessutom så brukar det ändå inte gå några bra program på helgerna så det slutar med att du kommer gå ut ändå.. eventuellt trappa ner till en gång i månaden.. hmm...! Nej nu vet jag inte vad som flugit i dig!"

Hanna: "Vadå?! Ska DU köpa ny TV?! Men vad ska du med en sån till? Har du inte redan en? Jag vill inte ha din TV (försökte pracka på henne min gamla om jag ska köpa en ny, samt bänken den står på men den gubben gick inte) och jag vill inte ha din bänk heller för den är för liten. Jag ska ha en låg och bred. Och förresten, så vet du ju knappt hur du sätter på TV:n du har nu, och du sitter ju aldrig i den där soffan. Du sitter ju mest framför datorn och gnessar på sängkanten, så den där är nog så nersutten nu att du borde sno ett varv på sängen och nöta där också. Det är inte bra att ligga ojämnt! Nej du, sov på saken. Det där är bara en fix idé. Det går över! Som när du skulle köpa en sibirisk dvärghamster. Det är bättre att du gör det istället, mycket billigare och säkert roligare. Men det är i och för sig säkert bara en tidsfråga innan hunden käkar upp den... Nej, det här stödjer jag inte!"

Vill bara säga att jag älskar mina vänner som alltid stöttar mig i alla beslut jag fattar. Och så vidare. HAHA.

Koskenkorva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0