Imorgon är det ingen vanlig dag...

...för då är det Ellies födelsedag, hurra hurra hurra!

Det är så roligt att påminna alla om att jag fyller år för dom blir så irriterade. Jag tänker närmast på Hanna och Linnéa, som väl vid det här laget önskar att torsdagen (och hela helgen för den delen) ska ha passerat. Idag har jag telefontrakasserat bägge två för att säga "Duuu! Du vet inte av en händelse vad det är för datum idag?" - Det är väl den tredje.. tror jag? "JAAA, det betyder att jag fyller ÅR imorgon för då är det den 4:e!"

Till svar får man exempelvis att "men snälla Ellie, du fyller ojämnt, det är inget speciellt att fylla 22! Jag vill inte ens veta hur det här kommer bli när du fyller 25 och 30", "jaaa, det är BÄST att du pillar ihop ett sms och gör ett massutskick av det till alla i hela din telefonlista för NÅDE den som glömmer din födelsedag!", "jag vet att du fyller år på torsdag, du har nämnt det ungefär varannan minut under det här samtalet", "tänk om du kunde komma ihåg andras födelsedagar lika bra som din egen!", "åh jag som hade hoppats på att du glömt att du ska fylla år..."

Nej, det är sant. Det här är ingenting mot hur det kommer bli när jag fyller jämnt. Då ska jag tillverka en egen skylt av playwood som det ska stå "Ellie 25 år, tuta 50 gånger" på, och slå ner i marken nere vid Jysk. Sen ska jag gå till ett reklamföretag och få x antal flygblad upptryckta där jag förkunnar min födelsedag, och som jag sedan ska kasta ut från Åhlénstaket. Tänker nog även lägga dom strategiskt utplacerade på varje disk i varje befientlig affär i hela stan.

Att trycka t-shirtar är nåt som sannerligen är underskattat, det ska naturligtvis vara en bild på mig på framsidan. Jag har för mig att det inte längre går att UFFA saker, dvs för er som inte minns, skicka kläder till u-länder. Men jag ska se till att små undernärda barn i Etiopien och Eritrea minsann ska få gå runt med en tröja med mitt tryne på. Och om någon undrar vem det är på bilden, kan dom ju alltid ljuga och säga att det är deras mamma, om det skulle vara så att dom är föräldralösa menar jag.

Om jag ska gå på stan och köpa någonting eller gå på krogen, ska jag förstås försöka smita undan betalning genom att flaxa med ögonfransarna och säga "äh, ska vi glömma det här med pengar, jag fyller nämligen år idag". Om biträdena och bartendrarna tänker vara obstinata och låtsas om att jag är en vanlig människa som också måste betala för mig, även fast jag fyller år, ska jag slänga mig runt deras fotknölar och säga att jag inte tänker släppa förrän jag går därifrån lika rik som jag kom in.

Efter denna arbetsinsats kommer jag nog gå till Focus konditori och be dom att göra 125 tårtor med texten "Grattis Ellie 25 år" på. Sen ska jag sporadiskt skicka ut dessa tårtor till olika företag för att personalstyrkorna ska kunna hedra dagen då jag 25 år tidigare blev född. Att åka till Plattan i Stockholm och rycka en megafon ur händerna på någon Jesus-predikare är ju inte heller en dum idé. Det gäller ju att nå ut även till förbipasserande så att dom kan sprida budskapet vidare. Istället för att skrika att domedagen är nära och att jorden kommer gå under, ska jag nog informera om att jag placerat ut dynamitgubbar i hela Stockholms undre värld och att jag tänker spränga hela skiten om folk inte kommer fram och ger mig inslagna presenter.

Det kom ti å bi en deilig følseda!



Congratulations and celebrations

Kommentarer
Postat av: Terés

Lagomt slut du e i skallen då;)

2009-01-07 @ 20:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0