Jag ska be att få ställa upp...

...med en visa om en tupp!



Ja, hej vad det går. Redan måndag igen, tänk vad tiden går fort när närminnet börjar tryta och man inte ens minns vad det är för dag. I lördags slog jag, Thunlind och Paulsson, i samförstånd klackarna i taket. På våran lilla förfest med våran slutna fruntimmerscirkel så satt vi och funderade på hur man skulle kunna tjäna lite pengar. Då vi antagligen kommit fram till att chansen att man får leva sitt liv som lyxhustru åt David Beckham (när ska han dumpa det strama fanskapet med tandpetarlår och liktornar på fötterna för att hon alltid har högklackat?) var ganska minimal.

Så därför konstruerade vi ett litet myntinkast och en prislista för vad det skulle kosta att åka turer med hissen. Detta gick vi sedan och monterade upp på hissväggen och lade i tre kronor för att det skulle se ut som att någon fattat grejen. Egentligen skulle jag suttit nere i en egensnickrad kur vid porten med ett blommigt huckle på huvudet och kedjerökt tills någon kom in. Då skulle jag dra ner luckan och säga med min grövsta whiskeyröst "mmmmhm och vart ska DU då?"
Men då kom vi på att jag inte skulle kunnat följa med ner på krogen så den idén la vi på hyllan tills något annat tillfälle.
Ungefär en timme senare var det nån som hade rivit ner det. Humorbefriade människor!















Och gud vare med mig, på torsdag ska jag åka till Kreta med Erika och Bodil. Har kommit fram till att det enklaste för alla parter vore om man kunde hitta en stor resväska jag kunde lägga mig i, skruva på kombinationslåset och släppa ut mig när vi kommit fram till hotellet. För så förvirrad som jag är, kommer jag väl se till att vi hamnar på Irland istället och får bo hos nån fåraherde på 58 år med 15 dagars skäggstubb vid namn Ryan Barnsby.
I greklandområdet är det just nu över 30 grader medel, vilket innebär att mina svettkörtlar kommer läcka som tanken på en gammal Volvo PV Duett. Det blir till att täppa till alla befintliga porer med Absolut torr och hoppas på att det kommer regna hela veckan.

Imorgon ska jag springa omkring och irra på stan utan att veta vad jag ska köpa. Sen ska jag packa saker jag inte vet varför jag lägger ner. Efter det ska jag leta efter saker jag inte vet vart dom finns. Min hjärna kommer vara helt och fullt upptagen med att fungera som den ska, vilket den ju i och för sig aldrig gör så det är ju ingen ovanlighet.

Mazel tov

Kommentarer
Postat av: Milla

Haha så jävla klockrent!

2008-08-19 @ 12:07:42
Postat av: Susanna

ÅÅÅJAA!!!KRETA!!!! Orättvist,här får man sitta i sin ensamhet i ett regnigt SKÅNE.Ha det toppen.KRAM/Sytte Huttie

2008-08-19 @ 17:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0