Att prata med en skyltdocka och sedan uppträda normalt

It's raining allt utom män!

Idag har jag sysselsatt mig med Millas och min traditionsenliga lördagsshopping. Varje lördag de senaste veckorna har vi tagit en runda ner på stan för att i mitt fall, som vanligt köpa kläder jag ska lämna tillbaka på måndag. Och idag glömde jag den allra viktigaste klänningen hängandes kvar. Jag har alltså tydligen svårt även med att fullfölja det jag tänkt göra. Skulle ju köpa den men jag kom uppenbarligen inte längre än att låta den hänga kvar.
Vi tog en kaffe och satte oss och kedjerökte lite. Efter det satte min koffeinkick in, kaffedrickare som jag inte är. Så jag blev både yr och speedad. Så skulle jag gå in på Vero Moda (Milla fick hålla i Ricochet) och kolla lite. Väl därinne råkar jag stöta till någon ganska hårt, och hann tänka efter hur klumpig jag egentligen är innan jag vände mig om och bad om ursäkt. Det var ju inte så konstigt att jag inte fick nåt svar eftersom det var en skyltdocka. Några blonda tjejer bevittnade mitt IQ-befriande handlande och tänkte säkert att till deras befrielse, fanns det någon som var mer korkad än dom själva. Jag gick därför ut därifrån med dom raskaste stegen jag kunde.

Ikväll bär det av till kära gamla Harrys med min kära gamla Paulsson. Jag har lovat henne att inte slå klackarna i taket fullt så hårt som jag brukar, utan hålla en mer låg profil. Vilket innebär att jag inte ska beställa whiskey som jag ska häva i mig som en tequila utan salt. Inte heller försöka trycka ner ölglas i min 1,5 dm stora handväska eller på bredaste dialekt informera flickorna i toalettkön att det går så jävla långsamt. Så låg profil är taktiken i afton. Vad återstår det då för nånting för mig att göra på krogen? Tror jag måste ge fan i att sminka mig, sätta på mig en Helly Hansen tröja och Foppaskor. Då är det ju en garanti att jag inte kommer våga göra annat än att sitta i ett hörn. Vilket säkert är lugnast för både mig och mina medmänniskor.

La cucaracha


Kommentarer
Postat av: Milla

Haha Elli elli du är ju för rolig! Hade velat bevittna det själv, men gjorde ju inte det! Jag hade fullt upp med att abu inte skulle käka upp Eriks hund=/Förövrigt så ska jag se till att aldrig eställa in en dubbellatte till dig mer.. du blir ju så knasig;) Du lyckades väl inte hålla någon vidare låg profil på Harrys va? Inte jag heller. loveeee

2008-08-10 @ 16:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0