195/165 mmHg

Värdet på mitt blodtryck för tillfället,

är ungefär 195 genom 165. Dvs ganska högt då ett normalt ska ligga på omkring 120/80. Igår hade jag en packfestival med mina saker. Jag slet upp, kastade iväg, tryckte och slängde ner saker. Vägde väskan och fick lite panik när jag upptäckte att den vägde 24 kg. Linnéa undrade hur detta kunde vara möjligt, då hon bara hade 15 kg när hon åkte till Thailand en månad. Och i och med att jag bara är tvungen att ta med mig konservbuskar och annan diverse föda på 8 kg undrade jag i det ögonblicket hur det skulle gå till. Maxvikten är 25 kg och att ha en resväska på 24, plus gitarren på 6, plus handbagage på 3, gör att man hamnar på 33. 8 kg mat utöver det och slutvikten blir 41 kg. Halelujah. Lite halvpinsamt när man ändå bara ska vara borta en vecka. Tänk om jag skulle åka till Thailand, då skulle jag få lov att färdas dit på annat sätt så att jag kan ta med mig en släpvagn.

Då var det dags att åka till den förjävliga värmen. Jag som hatar att svettas. Men att åka tåg kan jag ju klara av under normala omständigheter, så det ska nog gå bra. Om inte annat får jag väl stanna på Arlanda och vinka av mina vänner med en snusnäsduk. Och så får man hoppas att jag inte gör situationen vid gaten panikartad så vi hamnar på en annan flight. Amen.

Hade jag pratat med Hanna i detta ögonblick hade hon sagt "men geee dig, SPÄNN AV!"
Linnéa skulle säga "men Ellie du ska bara vara borta en vecka!"
Om jag aldrig återvänder så vill jag informera om att jag ändå tyckte att det var skönt att åka på en semester från min semester. Livet känns så hoppfullt på nåt vis när ett plan kraschade i Madrid. Men det är ju inte dit jag ska.

Tsatziki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0