Sammandrag(ningar) från gårdagen


Äntligen söndag kväll!

Det är ju ungefär nu som baksmällan brukar börja packa och bege sig. Så det känns trevligt. Som min kära väninna Nanni sa igår; "låt promillegudarna vara med oss ikväll så att inte bakfylledjävlarna kommer och tar oss imorgon". Haha! Den turen hade hursomhelst inte jag.
Igår på krogen var det ju ofrånkomligt trevligt, men denna gång lyckades jag inte klara mig undan en sylvass stilettklack. Det var på toaletten som ett fruntimmer (som såg ut som en nyfödd kalv på grönbete i sina klackskor) tog ett stadigt och bestämt kliv tillbaka och ställde sin högerfot på min stackars högerfot. Och någonstans i alkoholdimmorna från 17 blondiners flåsande andedräkter, ljudet av kackel, fnitter, kvitter och en handblås som susar, så hör man ett flamsigt "aaaah ursäkta". Sånt finner jag lite putslustigt. Man trampar sönder någon annans främsta färdmedel för att ta sig framåt, en fot, och för att be om ursäkt så är det bara att slänga med huvudet bakåt så löshåret flyger och hosta ur sig ett gällt "aaaaaaaah, ursäkta". Det tackar vi för. Undrar vad som hade hänt om jag fått tag i en enda liten barbieslinga från hennes huvud och ryckt en aning utan anledning, då hade jag fått toalettens 17 blondiner efter mig. Tänka sig, dom är inte besläktade med varandra, men om i blondinflocken blir orättvist behandlad på falska grunder, så får man hela skaran efter sig. Då skulle dom förmodligen höja sina röstlägen och i en samstämd kör skrika "ehh vaffan hålleru påmä, äru dum i huve elle". Så det är skönast åt öronen att låta bli.

image23

Jag och Paulsson är alltid så glada när vi fått kissat

   

Gla' i hågen som man var

 =  ?

Påminner inte min ansiktsform lite väl mycket om Ingvar Karlssons? "Dojan"?
Nu har jag dock lite svårt att se att hans ansikte har formen av en skosula.



Lite andra bilder jag tagit lite sporadiskt under dagarna som gått



Om man inte visste att det här var äckel-lort-sjön Tisken kanske man skulle kunna gissa att det är Amadores Beach på Gran Canaria.


Milla med lilla Leya



Blöt hund

image28

Blöt hund med handduk



Utsikt till höger om den vänstra tallen bakom björken i mitten från Lugnets hoppbacke



Menar dom att dom tänker bygga upp det här för att det är en sån gammal, vacker byggnad, så kan det väl ändå inte vara något annat än ett skämt? Det ser ju bara ut som ett obebott horhus i Vitryssland.

Tackåhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0