"Den där hunden, vad är det för fel på den egentligen?"

image5

Gudars skymning!

Jag är nyss inkommen från en promenad med min hund Rico och har alldeles färska rivmärken på ena benet och en axel som säkert är ur led (fast jag har hört att det ska göra ganska ont så jag får försöka tona ner hypokondrin). När vi är ute och han möter en hund förvandlas han till ett plöjande, skällande, sprattlande, galet monster som inte vill något annat än att mörda. Speciellt svarta pudlar som heter Nisse eller Lennart. Det underlättar inte att han är så stark heller. För om jag vid ett möte med en annan hund, hade på mig inlines, så skulle han dra mig så jag rullade ända till Älvkarleby. Har dock börjat på en unghundkurs så man kan ju hoppas på att det hjälper en smula. Fast det är väl inte heller att hoppas för mycket på, i och med att det var Rico och 7 andra tikar. Enbart hund-fruntimmer och jag har en översexuell hane. Det bådar inte så gott. Jag fick lov att gå och ställa mig bakom en bil för att han skulle bli tyst. 1700 spänn har jag betalat för den där kursen och jag får stå bakom en bil. Då hade jag ju garanterat kunna stå bakom vilken bil som helst härute på gatan och det hade varit gratis.

Nu har jag haft halsbränna så länge jag kan minnas, i alla fall sedan jag vaknade. Det är som att jag skulle tuggat i mig ett kilo spansk peppar och lite pepperoni på det. Men det är ju ytterst osannolikt att det är därifrån det kommer i och med att jag inte skulle äta det om det så var det enda som fanns att köpa i affärerna. Men det trevliga är att jag har massa Samarin i skåpet (som jag för övrigt dricker lika ofta som jag byter strumpor för att det är så gott) så det är i alla fall ett problem som går att lösa.

Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0