Äntligen lördag med hemmagjord tandblekning och hårfärgning

image10

Tjo!, vad det blir livat i holken denna lördag!

Att Ellinor Westberg kanske inte är en av dom smartaste kvinnliga figurerna i det här landet är väl ett ganska känt faktum. Jag tänker på tidigare teorier och upptäckter jag trodde mig ha gjort, som t ex när jag gick i åttan. Då envisades jag och hetsdiskuterade med min kompis Noomi, att det som var blött i min skinnjacka efter att vi suttit i solen och väntat på bussen, inte var svett utan kondens. Som i ett växthus. Och vad jag kan minnas så avslutades inte det målet med att vi kommit fram till vilket, men jag tror inte att jag var den som hade rätt.
... En annan sak jag fortfarande kan fundera på, om det verkligen smakade sockervadd eller inte, var dynorna som fanns inne i sitsarna på våran gamla plyschsoffa som vi hade när jag var liten. Det enda jag kommer ihåg är att jag brukade springa upp på övervåningen och öppna blixtlåset på dynorna och äta av stoppningen. För att jag trodde det var sockervadd, men som i själva verket var vanligt, halvbrunt skumgummi. Undrar vem som lurade i mig det egentligen? Jag kunde ju blivit rejält förstoppad och fått åka in akut för tarmsköljning.

image11

Hursomhelst, det som jag nu på dagen gjort som helt enkelt inte var så genomtänkt, var när jag höll på att borsta tänderna. Jag använder ju både Clinonymtandkräm för rökare och Denivit, det är som grus i det som sägs ska göra tänderna vitare. Men det som egentligen händer är att emaljen på tänderna försvinner och aldrig mer kommer tillbaka. Så därför tänkte jag, att eftersom jag gärna vill ha min emalj kvar så kan man ju alltid lägga på något utanpå tänderna istället. Så jag började gräva i en gammal plastpåse med nagellack i diversa underliga färger, tills jag hittade ett vitt. Så började jag lägga ett lager på varje tand i överkäken. Tyckte det gick ganska bra, fast det jag reagerade på var dock att jag andades in rejält mycket konstigt nagellacksånga. Jag lät det i alla fall torka, och var i full färd att måla på ett andra lager och kom på att tänka på hur jag skulle få bort det när denna afton väl är över. Jag var tvungen att sms:a till min kompis Hanna och fråga om det verkligen är nyttigt att ha Aceton i munnen vilket hon avrådde mig från. Så jag fick ta en rengöringsservett från Lidl (som verkar kunna göra rent precis allting) och skrapa på varje tand. Det gnisslade och gnirkade sådär förbannat illa, men vill man vara fin får man lida pin. Och det gjorde jag!

Det som gör att jag håller på att krångla, experimentera, fixa och undersöka är att jag och Hanna ska på Harrys ikväll. Fan ta den som kom på att man skulle börja umgås på krogen. Och ännu värre, den som tyckte att man skulle vara uppklädd till råga på allt.


Hälsningar från tangentbordet med Hanna och Ellie

Då sitter vi återigen här och filofaxar och bläddrar bland gamla akter från våra yngre dagar. Vi letar lite sporadisk i kartoteket och finner en hel del intressanta memoarer, fast som för vissa kan verka en aning ointressanta och porösa.
Denna afton har vi ätit torsk som Hanna panerat som bara hon kan. Denna härliga middag avnjöt vi i fönstret, som även kallas "Baren", vilken är oerhört exklusiv då man finner en ganska slående utsikt över bostadsområdet Järnet. Eller "The Iron" som vilken invandrare som helst skulle sagt som pratar engelska.
Ikväll har vi som plan att slusas in i helvetet, till självaste Hornper och hans kumpaner. Vi talar förstås om krogen Harrys som tidigare nämnt. När vi väl kommit in har vi i tankarna att eventuellt slå en sjua, efter det kanske gå och svinga en bägare i baren bland dom andra gamarna. Efter det kanske vi flanerar en aning, lite halv oengagerade tills vi slutligen vallar varandra ut mot rökrutan där vi helt exalterade njuter av den härliga våren men snö och slask. I detta sköna vårväder finner vi även ett stort rökmoln från dom små liven som använder sig av nikotin. Efter detta navigerar vi hemåt efter att ha tryckt i oss lite flottiga strips och andra onyttigheter på McDonalds. Där kan man om man vill bli serverad på den obligatoriska röda brickan av några helt otroligt makalösa acnefall som tycker om att arbeta för 24 kr i timmen.
I skrivande stund har vi även en liten bild att tillägga, med getabocken Ellinor och plattfinken Hanna som nyligen landat från att ha övervintrat på varmare breddgrader.

image12

Från oss två till er alla; en riktigt trevlig lördagskväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har hittat hiiit! kraam!

2008-04-15 @ 22:13:36
URL: http://tankeotid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0