Att passa sig för paraplydråpare, tröstlösa väderomslag & konsten att svepa fram på hjässan

God eftermiddag

Jag har kommit på hur farligt det egentligen är med såna här plötsliga omslag i vädret för folk blir så förbryllade när det börjar regna då man förväntar sig snö. En del verkar bli så distraherade att dom glömt bort hur man hanterar ett paraply för jag har varit millimeter ifrån att få ögonen utpetade ett antal gånger på stan idag. Just när jag trodde att kusten var klar och jag vågade räta upp mig så kom det en hetsig kärring från ingenstans som frenetiskt ryckte i paraplystången och ruskade runt på hela schabraket tills hon nästan tappade andan samtidigt som svordomarna haglade så löständerna glappade bakom det knallröda läppstiftet. Kan säga att hon inte blev på bättre humör av att glasögonen immat igen så hon inte såg något när hon stampade fram utan att veta vart hon egentligen gick.

I sådana situationer behöver man inte bara frukta för sitt liv och att bli spetsad av ett föremål det står "Dalarnas tidningar" eller "Löfbergs Lila" (vilket inte skulle vara en särskilt häftig död att gå till mötes). Man får även som en bonus surt regnvatten stänkt i ansiktet varesig man vill eller inte men det kan väl vara gemytligt på sitt lilla vis det också. Jag har aldrig ägt ett paraply för jag tycker det ser jobbigare ut att skaka omkring på ett än att bara acceptera att man i värsta fall blir riktigt blöt så håret hänger som en sur ryamatta och man blir zebrarandig över hela kinderna för sminket rinner. Man är inte mycket snyggare när det är extrem värme, uppehållsväder och solen skiner heller för då blir man istället så flottig att om man snubblar kan man glida flera meter på pannan. Ska lägga förslag på att man i OS kan införa 100 meter pannsvettsglidning på lämpligt underlag. Kan man stå och se lagomt intelligent ut när man hänger lite nonchalant på en sopkvast i curling går det nog även när man surfar på sin egen skalle.




PS. Kom igen nu Tone Bekkestad och fixa lite snö för nu är det faktiskt
många svenskar som spottat och fräst när dom bytt till vinterdäck. DS


Dropp



Kommentarer
Postat av: Cattis

kul du oxå har en blogg, jag är besatt av att läsa bloggar :p



här har du min ^^



kram sötnos

2010-11-04 @ 00:20:53
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0