Matkvarnskåserier, kebabsvinerier & hästkuskerier

Godafton Svärrjä

Jaha, då kommer kvartalets uppdatering igen. I vanlig ordning har det inte hänt något extraordinärt förutom att jag mest varit så lat som det på nåt vis går att bli. Det är lite synd att man inte lever på stenåldern så man hade fått jobba lite för att få i sig lite käk men så är ju inte fallet. Det räcker ju att sikta in fötterna i tofflorna och hasa till kylskåpet förutsatt att man handlat vilket jag ju heller aldrig gör. Därför tror jag att jag snart skulle kunna anmäla mig att i volontärsyfte agera ankare på en luftballong. Fast då skulle den väl bli så lätt och stiga så snabbt efter att jag hoppat av att passagerarna skulle sprängas av lufttrycket när den kom upp på för hög höjd så det är kanske ingen idé det heller.



När andra tränar ambitiöst och skriver träningsbloggar så funderar jag på vad jag ska kunna göra för praktiskt med mina fantastiska kebabrulleprojekt. Man kanske måste tänka lite långsiktigt på beach 2039 och jogga 300 varv runt sjön om dagen. Det är möjligt att det skulle kunna bli viss problematik om man bröt benet och var tvungen att hoppa på kryckor för då skulle väl dom knaka till och gå av som två björkkvistar och sprätta någon i ögat. Så skulle man återigen bli skyldig att betala skadestånd. Fast jag äter faktiskt annat än kebab emellanåt även om folk vid det här laget kanske börjat tro att jag är kebabens moderskepp. Istället för att bli åklagare, pilot eller chefsläkare så kan ju alltid jag skryta med att man har titeln kebabsmakare med mer välutvecklade smaklökar än Carl Jan Granqvist.

Å alla dyslektikers vägnar får jag be om ursäkt för en tretimmars läsning om flottig mat. Kanske man borde ta och skaffa sig en hobby, som att bli travkusk och sitta och studsa runt i en sulky hela dagarna eller nåt. Inte för att det nödvändigtvis skulle bli så mycket mer intressant att läsa om skavsår i arslet och flimmer framför ögonen för man skakat omkring bakom ett hästarsle dagarna i ända. Jag lovar att jobba på att skaffa ett intressantare liv tills nästa gång.



Kloppetikloppetiklopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0