Vitlöksmissbruk, instrumentala strofer & fashionabla utstyrslar

Hej goddag

För tillfället sitter jag och är lite fundersam över vad jag precis ätit och undrar vad utgången av det hela kommer bli. Jag har nämligen tryckt i mig ett helt paket vitlöksklyftor i olja och örtmarinad vilket motsvarar ungefär tolv hela vitlökar. Nu är det bara att hoppas att effekterna inte blir lika fasansfulla som jag kan tänka mig att dom skulle kunna. Har nämligen inte planerat att bli vräkt än, har ju minst 60 år kvar att tjänstgöra som kvinna, myt och legend i ghettot på Järnet.

Dessa vitlökar fick mig precis att tänka på en berättelse om ett av mina föräldrars första möten (eller om man ska kalla det missöden). Mamma undrade vad hon gett sig in på när det plingade på dörren den aftonen. När hon öppnade möttes hon nämligen av åsynen av en 180 cm lång och stor karl som kvällen till ära klätt sig i orange Helly-Hansenjacka, dragit en skotskrutig halsduk ett par varv runt halsen och satt en pälsmössa på huvudet. Min far hade väldigt bråttom att komma innanför tröskeln men det var inte för att kärleken spirade utan för att han helt enkelt behövde slå sig ner på porslinet på hemlighuset ett tag.

På andra sidan dörren hördes det hur herr Westberg prövade akustiken rejält utan att skämmas och hade inte särskilt bråttom ut därifrån heller. Hur glödande romantiken var för mammas del efter denna detalj vet jag inte men han blev på något sätt kvar över natten. Dagen efter blev mamma stoppad i trapphuset av sin upprörda hyresvärd som röd i ansiktet sa att hon störde grannarna och påpekade att man faktiskt inte fick spela trumpet på nätterna. 



Slutsatserna man kan dra av detta är att om pappa lyckades hitta någon att kila stadigt med så borde jag också kunna om jag mot all förmodan skulle få lust innan jag fyller 80. Det som i mitt fall kan vara lite problematiskt är att jag är en komplett avbild av min far, sånär som på någon liten detalj mellan stortårna och upp. Jag ska ju föreställa vara av det motsatta könet vilket om inte annat borde bli förvirrande för männen.

Kära kvinnliga läsare. Handen på skrevet.. jag menar hjärtat.
Är det bara jag som är såhär naturlig när jag är ensam hemma?



Min nya hobby ska bli att i möjligaste mån försöka börja bete mig som en kvinna, det kan ju vara kul att pröva åtminstone. Med full entusiasm kanske jag kör igång redan idag med att använda bestick när jag äter och inte slita saker i stycken med tänderna. Till helgen ska jag dessutom överväga att dricka vin eller cider istället för att svepa öl och slå ihop burken till ett dragspel. Någon gång kanske jag till och med ska skriva om något tjejigt som smink eller kläder som alla andra gör fast det ska nog mycket till så det kan ni få vänta på. Eller så kan jag pröva redan nu. Här har ni jättehipp sko:

   

  som ni kan matcha med en sån här



   
tillsammans med en hjälm som aldrig går ur tiden

       
Sen är det bara att pysa ner på stan och vara lika
glamourös som vilken Stureplanspingla som helst.

Raaaowr

Kommentarer
Postat av: simone

sv: Tack så hemskt mycket fina Ellie! det värmer enormt! hoppas su sover riktigt gott :)

2010-03-08 @ 23:57:00
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0