Att minnas att komma ihåg att inte glömma bort & fantastiskt fenomenala kvalitéer

Godafton, godkväll & godnatt

Ikväll har jag förutom att varit hem till Hanna och tömt hennes kylskåp kommit på något mycket underhållande för ensamma uttråkade själar. Det är att lägga sig i sängen med ett filpaket som är nästan slut, öppna det och försöka undvika få innehållet i ögat. Övar man upp reaktionsförmågan och blir riktigt duktig ska man inte sticka under stol med denna begåvning utan gärna nämna den på sin anställningsintervju.

På tal om kvalitéer finns det så mycket man skulle kunna berätta för sin framtida arbetsgivare, saker som säkert skulle få denne att förstå hur oersättlig man är och vilket lyft man skulle vara för företaget. Jag skulle exempelvis lista saker som jag är duktig på när det är söndag och man susar runt på bara alkoholångorna. Det vill dom säkert veta, man ska ju vara lite personlig. Som att jag kan äta oavbrutet från att jag vaknar tills dess att jag slänger ner huvudet på kudden för att sova, dels för att jag hungig men även för att jag kanske inte alltid minns hur många gånger jag varit och ryckt i kylskåpsdörren.

När det kommer till dessa söndagar kan jag även tala om för arbetsplatsens chef att man är bra för företaget för att man alltid är glad. I själva verket så grundar sig detta på att jag är alldeles för disträ för att förstå allvaret i saker, men också för att jag inte vet hur man ska reagera förutom att skratta. Det beror ju i sin tur på att jag tycker att allting är roligt eftersom jag lever i min IQ-befriade bubbla.

Så på det sättet har jag det ganska bra, ett problem för min del kan dock bli när jag blir äldre och har garvat så mycket att jag fått hängkinder. Men det kommer nog reda sig det med, för det är nog tämligen skrattretande att ha förvandlats till en medelålders kärring med bulldogkinder vilket nog kommer bli kul. Har jag vid den åldern en man, blir det nog mindre roligt för honom att svara på frågan vilken kennel jag kommer från.

Det tar sån tid att lista alla mina bra sidor (som en normal människa med logiska tankegångar förstår inte egentligen är något annat kvantiteér) så det hinner jag inte med nu. För nu måste jag skynda mig sova så jag kommer upp i tid till... till.. ja vad var det nu då? Dåligt minne har jag också vilket är en bra egenskap för att man glömmer sånt som inte är viktigt att minnas. Värre är det när man inte har en aning om vad det var man skulle komma ihåg att inte glömma bort.

PS. Glömde (inte helt oväntat) att i förra inlägget publicera
en bild på mig och Linnéa för att visa hur glada vi var
innan den fruktansvärda och oförglömliga dansincidenten. DS.



Hmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0