Att vara vindögd och halvblind, namnväxlingar & livfulla vaggningar

Barapparapparappa

Man skulle kanske kunna tro att jag har varit upptagen med att göra något vettigt sen i förrgår men det kan jag ärligt och bestämt säga att jag inte har. Tiden har mestadels gått till att släpa hunden på promenader och få åbäket att finna sig i att bli kallad Lennart istället för Rico vilket var Martinas förslag. Han ser nämligen mer ut att heta så med det där skägget, något jag inte tänkt på under tre år men som med allting med mig så tar det ett tag innan poletten trillar ner. Det säger sig självt att en tysk hund inte kan heta Rico, det är som att Maud Olofsson ("Skriet från vildmarken") skulle heta Heidi Klum. Klingar inte riktigt rent på nåt vis.


                   Maud Olofsson?                                                 Heidi Klum?

Resterande tiden har jag ägnat åt att återigen glatt springa runt med självscannern på ICA Maxi (i min värld är ju allt gratis när man använder denna magiska apparat men jag börjar misstänka att så är inte fallet). Måste nog måste skaffa mig en riktig hobby och inte hänga på affären större delen av min vakna tid som någon annan shoppingberoende ragata från förorten. Om inte annat blir det problematiskt att finansiera dessa 30-kiloskassar i slutändan. Jag köpte t. ex broccoli, vad jag nu ska med det till. Stoppa i näsan för att se om dom kanske slår rot eller nåt.

Blindstyre som man är ska jag kl 10.00 på lördag infinna mig på Memira i Gävle och spärra upp ögonen för undersökning. Tanken är att jag den 12:e april ska bränna på med lite laser så man slipper linserna som jag ändå bara sprätter iväg på opassande ställen. Hon som satt i kundtjänst för tidsbokning sa att jag i värsta fall kan få lov att göra en typ av behandling som känns som att "föda barn genom ögonen" för att sedan bli tvungen att vara nerbäddad i ett mörkt rum i en vecka. Det tyckte jag lät lite spännande men sen fick jag höra att man knappt kunde fladdra med ögonlocken och att ligga och försöka få igång tankeverksamheten i en hel vecka lät inte så lockande, snarare omöjligt.

I vilket fall som helst blir jag tvungen att ha glasögon i en vecka innan ingreppet vilket kommer bli dom plågsammaste dagarna i hela mitt liv. Kan ju jag svassa runt med mina bågar och se ut att heta Solveig medan mina vänner säkerligen har sitt livs roligaste utekväll. Kommer förmodligen inte ens kunna se mig i spegeln utan att bli förbannad så därför kommer jag än mindre kunna gå ut under dessa sju dygn. Tur är ju då att jag hamstrat ett förråd som verkar ska kunna räcka i tre år framöver, skulle i vilket fall som helst inte vilja hitta till affären.

Ett bra knep om man inte borde eller egentligen inte har råd att gå på krogen kan vara att dra på lite Karlssons klister och limma fast glasögonen på näsan (förutsatt att du tycker att du ser ut som ett åkerspöke i dem). Det blir billigare med en tub lim än starköl och man får säkert mycket roligare. Kan man roa sig med att sitta hemma i soffan vindögd, hög som ett hus på ångorna och vagga i takt och sjunga med i Peps Persson's Oh boy. Det låter som en bra idé tycker jag, nu vet ni vad jag har för mig mellan den 5-12 april. Då klubbar vi det.



Knack

Kommentarer
Postat av: emelie

sv: hehe tack så mycket :) din meed

2010-03-28 @ 13:21:12
URL: http://emeliekjellman.blogg.se/
Postat av: simone

haha sköön låt :D

2010-05-04 @ 14:30:02
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0