Att ickepeppa för playan, ha en plundrarlugg & påhittade polispådrag

Hoj

Idag blev det lunch på China Thai igen men dom små kineserna hann inte kasta så många mordiska blickar för det var mitt i rusningen. (Jag satsar för övrigt snarare på beach 2029). Eftersom jag var där fick dom väl fullt upp med att se till att maten räckte till övriga 50 pers i lokalen. Naturligtvis fick jag alldeles för mycket mat på tallriken andra omgången då mitt ögonmått är värre än min avståndsbedömning. Så det var bara att upprepa ett mantra för sig själv att man skulle överleva och komma ut därifrån med livhanken i behåll, och att man i såna fall skulle börja skänka pengar till fattiga och annan välgörenhet. Fast när det kommer till kritan så tycker man inte att man har råd och efter det hasar man in på systemet och köper tio starköl. Det är vad man skulle kunna kalla både sympati och empati av högklass.

Jag fick koncentrera mig på ett riskorn i taget tills det var tomt på tallriken och jag kunde häva mig upp i bordskanten. Aldrig att jag skulle kunna lämna den mängd som var, för då syns det verkligen hur matglad och optimistisk man är som tror att man ska få i sig ett kilo ris och lika mycket rödcurrygryta. Nog för att det var det närmaste sanningen man kunde komma i och med att jag faktiskt åt upp det. Men att dessutom skylta med det vore som att trycka en t-shirt med texten "hej jag gillar lammkött på krogen/jag är mer tänd på svärmor än på min tjej/jag kliar mig i röven och luktar på fingrarna" eller vad det nu kan vara man har för sig. Det känns inte så nödvändigt att basunera ut att man är svag för bufféer, det kan ju folk ändå avgöra på den stabila kroppshyddan.

Så måste jag berätta om hur stolt jag är som lyckats börja självscanna på ICA Maxi, jag gjorde nämligen det idag efter skolan. Varje gång jag gått förbi dom där apparaterna har jag ryst av rädsla för den skrämmande nya tekniken men Martina tog fram sin tv-shopsröst och berättade varför det var så bra, sen var jag såld. Bokstavligt talat. Jag sprang runt och plockade i grejer jag inte ens behövde bara för det var kul när det pep. Det går faktiskt fortare eftersom man slipper köerna, även om jag kan tycka att det är underhållande att titta på när folk står och hasar fram korgarna med fötterna. Ja, jag är ganska lättroad. Tröga människor har roligare.

Sen blev det avstämning och personalen kollade så jag scannat in allt korrekt vilket jag till min egen förvåning gjort enligt konstens alla regler. Jag är övertygad om att det inte alls är något som bara råkar komma upp i systemet utan är något som personalen själva bestämmer när dom ska kolla. Hursomhelst måste det varit för att jag ser halvkriminell och misstänkt ut (eller bara ovanligt korkad). Det måste i såna fall bero på håret, man har väl en lagbrytarlugg. Undrar om jag inte skulle kunna råna en bank med den, vi skulle säkert bli ett bra team.

- Hej det är jag, Ellinor, och det här är min respektingivande lugg som inte visar någon nåd. Vi skulle vilja ha någon tjugolapp nerstoppad i den här strumpan, tack. Och gärna en kexchoklad om det går bra. Eller två. Tack, va gulli du ä. Happ, då ska jag ta å gå nu. Häppåre!



För mycket kaffe idag också märker jag, för när man börjar planera att plundra en affär med hjälp av frisyren går det definitivt på lösa boliner. Kommer ihåg när jag skämtade med Hanna och sa att jag fått ett samtal från polisen för att jag rånat OKQ8 men kommit undan tills dess. Hon blev upprörd och arg som aldrig förr och det blev en diskussion kring huruvida dom faktiskt har övervakningskameror . Så lugnade jag henne med att svara släpigt: "Ääh, det är lungt. Jag var faktiskt lite tjockare då". Då brast Hannas alla hämningar och hennes röst skar sig i falsett om hur dum jag var som trodde att jag inte skulle bli igenkänd för att jag gått ner i vikt. Det hade dock varit bra om man kunde maskera sig genom att gå ner ett hekto.

Därför ska jag gå ut med hunden nu och se om jag är anonym imorgon bitti när jag vaknar. Om mina bekanta slutar hälsa så kommer jag inte ta illa upp för i såna fall är det för att dom inte vet vem jag är. Låter man bara bli att tänka logiskt eller överhuvudtaget så blir tillvaron riktigt rafflande om ni frågar mig.

Pipipp

Kommentarer
Postat av: emma.

sv: aww tack :) haha hittade en gammal dockhjälm och Iza mosade ner huvudet i den(som i allat annat^^) så då fick hon den fastknäppt :D

2010-03-18 @ 06:43:51
URL: http://emmalindbloms.blogg.se/
Postat av: DOTTER TILL EN NARKOMAN

Jag följer dig nu :)



2010-03-18 @ 07:53:15
URL: http://willmakeit.blogg.se/
Postat av: DOTTER TILL EN NARKOMAN

Du värkar vara en sjukt rolig person, utifrån dina inlägg :D

2010-03-18 @ 13:12:43
URL: http://willmakeit.blogg.se/
Postat av: Redaktionen

Nä, inte vet jag om jag är så rolig, det kan jag inte svara på. Men jag tror däremot att saker och ting är vad man gör dom till och då behöver man aldrig ha tråkigt :)

2010-03-18 @ 13:17:39
Postat av: simone

sv: Haha du är la för go ;) Tack så hemskt mycket! :D

2010-03-18 @ 13:42:42
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0