Konsten att vara ett matvrak, porslinsrengöring & urholkade kylskåp

Tjo vad det var matglatt i holken i fredags

Jag tycker det är så trevligt att folk har upptäckt att vi har en sol. Vad jag vet så har den funnits där i ett par år och vår brukar det ju bli en gång om året. Det är rätt skönt att vi har fyra årstider i det här landet, annars skulle folk gå runt och spotta och svära över snön i en oändlighet eller pusta och flåsa över att det är för varmt på sommaren tills löständerna sprätter iväg. Så det får vara veckans plus i kanten. Själv bryr jag mig inte så mycket om väder och vind, bara jag slipper få is i röven eller tredje gradens brännskador i ansiktet.

Om en stund ska jag slänga in disktrasan (Rico) i Martinas bil sen ska vi tillsammans med Milla åka till Liljeholmskan i Gustafs som ska bjuda på middag. Men vi vet väl alla hur det där slutar, Ellinor börjar med att äta för två personer för att sedan skrapa resterna efter tre. För vem gillar inte kött i alla bemärkelser, man är ju varken vegetarian eller nunna.


Rico (a.k.a Disktrasan/Gråbocken)

Detta fick mig att tänka på när jag och Paulsson var på Kanarieöarna och jag blev helt galen i en resturang som serverade hel kyckling med bearnaisesås. Efter att ha ätit där tre kvällar i rad ville inte min kära väninna äta där mer men jag lyckades släpa dit henne så åt vi där två gånger till. Varje gång den lilla kineskyparen kom för att hämta tallriken skrattade han förnöjt "clean! Clean, yes, clean!" och syftade på att jag bokstavligt talat gjort tallriken ren. Det fanns inte tillstymmelse till att det kan ha legat mat där, förutom dom renskrapade kycklingbenen som jag tuggat i mig så glatt och med största inlevelse och njutning.



Samma sak var det alltid när när vi var på middag hos Jonas och han lagat Räkgrytan med stort R som jag kan gå över lik för. När alla andra började klä på sig för att gå hem stod fröken Westberg kvar i köket med sleven i munnen och grävde i grytan. Så nu får vi se hur mycket mat min vän har kvar i huset när jag står i hallen och sätter på mig skorna. När jag står i den positionen skulle jag rekommendera att avspärra köket, så man får hoppas hon har lite silvertejp i högsta beredskap.

Goffgoff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0