Konsten att syna och spana med stetoskop & att sjuda snaps med slang

Tjo vad det var dött i holken i fredags

Först måste jag nästan passa på att tacka (eller beklaga) alla trogna läsare som håller ångan uppe och väntar på uppdatering. Nu har det inte blivit någon tack vare mitt guldfiskminne som sträcker sig ungefär 30 minuter tillbaka i tiden så det är inte mycket man har att sväva på när det gäller att komma ihåg bloggen. Helgen kommer bli ungefär lika spännande som veckan som gått, likt den gamla hederliga lucköppningen med Loket på Bingolotto. Paulsson har lämnat mig för en semester någonstans i Sverige, men det är fullt förståeligt att hon behöver lite andrum som min personliga assistent. Så nu känner man sig som en aborre i en kräftbur men kanhända att man överlever, det återstår att se.

Jag har börjat fundera över om mitt yrkesval kanske inte är det bästa trots allt, då jag hade en konversation med en väninna häromdagen. Nämnde att "jag förstår inte varför man säger att man i vissa situationer ser stjärnor och planeter, för att kunna göra det behöver man faktiskt ett stetoskop". Observera att jag vid detta uttalande var på väg hem från skolan efter att ha varit kissnödig i fem timmar och inte ätit på lika många så det gick lite på tomgång och hade ingen aning vad jag pratade om. Användningområdena med ett stetoskop är tydligen många, kanske kan man även använda det till en förenklad hembränningsapparat. Det återstår att se, jag har ju tid över att ta reda på det i helgen. Återkommer med en rapport om hur experimentet fungerat.



Dagens lukt i trapphuset: Ren och skär diarré

Fsssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0