Tafatta företaganden, frysavfrostningar & hemmafrufix

Godkväll

Välkommen till kvällens avsnitt av Ellies fantastiskt innehållsrika och fascinerande liv. Kan berätta att jag idag med hjälp av Hanna (själv stod jag egentligen bredvid, glufsade i mig en äggmacka och berättade hur mycket jag älskar majonnäs "mer än livet självt") fått upp min helfigursspegel från IKEA som stått lutad mot väggen närmare året. Vet inte om man kan lita på mannen på järnhandeln som skulle föreställa professionell då han sa att jag skulle ta den "bamsigaste" spiken. Känns om att det lika gärna skulle kunna varit Victoria Silvstedt som stått bakom disken, slängt med håret och uttalat sig i falsett.



Man får väl ligga med ögonen uppspärrade och rulla tummarna inatt och vänta på att det brakar till. Det är väl bäst att vara vaken och beredd, annars är det lätt att det sker en olycka för mycket. Eftersom man fått en ny vaktmästare som inte går att muta med whiskey kan det dessutom dröja innan jag får en ny tvättstugenyckel. Tills dess får jag fortsätta med mitt stamptvättande i badkaret och önskar mig för övrigt inte längre en ponny utan en gammelvärldens tvättbräda (fungerar även om den sitter på en karl). Det går nämligen inte att fråga dom albanska hemmafruarna som officiellt äger tvättiderna om man skulle kunna få låna en maskin, för dom väser ju bara "jalla" och fäktar med armarna vad man än gör.



Imorgon kanske man ska ta och frosta av frysen eller något annat nervkittlande. Har hört att personlig utveckling ska vara bra på nåt vis och vad kan då passa bättre än att höra det knaka i frysen och iaktta vatten som droppar. Kan hända att det ger motsatt effekt så man till slut sitter och tittar i kors och gungar fram och tillbaka medan man sjunger sånger med Christer Sandelin. Efter avfrostningen kanske man ska ta och göra rent dörrmattan med pincett eller vattna blommorna med sugrör. Något spännande kommer jag säkert på (har inte hoppat av skolan, råkar bara ha möjlighet att plugga hemma. Men då är det ju roligare att vara lite husmoderlig innan dammråttorna börjar dansa tango och disktrasan få fötter).



Plopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0