Att ringa in och hiva ut, börja på & göra slut

Tjoflöjt Sverige



2010 var året då jag bland annat...

- Började lite lätt med att snubbla på långsamma pensionärer för att sedan avancera och stampa på en vettskrämd pojke i permobil. Igår avslutade jag lite tjusigt med att trampa på två långa kjoltyg så personerna i fråga dök som strutsar ner i en sandbank.

- Fastnade rejält med handen i ratten utanför macken, väl synlig i tio långsamma och smärtsamma minuter. (Detta hände även i garaget, men som tur var hade jag precis handlat diskmedel så jag kunde komma loss).

- Haft ett antal prekära hissituationer med mångkulturella kallprat då den ena inte förstått vad den andra sagt. Som när en man med en matkasse frågade mig vad jag hette, jag trodde han bjöd mig på baguette och var på väg att dyka ner i påsen.

- Luktade så mycket hästskit på Ica Maxi att folk vibrerade med näsborrarna och vände sig om. Kanske inte så konstigt då dom måste trott att dom helt plötsligt hamnat på Jägersro travbana bara av att gå förbi mjölkdisken. (Vem skulle inte bli förvirrad?)

- Fortfarande inte fick tio kilo choklad och en halv rosenhäck av min blivande man på Alla hjärtans dag. Får helt enkelt köpa en andel av Marabou, bli vilse i min egen trädgård och köpa upp alla blomsterföretag så ingen karl kan köpa blommor åt sin flickvän/fru dagen till ära. Ska det va så ska det va.

- Fick synen tillbaka genom att ha karvat omkring med laser. Synd bara att det inte avhjälpte problemet med lokalsinne, omdöme och avståndsbedömning. Den är snarare värre än någonsin och inte lär det bli bättre med åren.

-
Började utbilda mig till undersköterska och kom i efterhand på att det inte är helt fel att vistas kring massa manliga läkare och dessutom få betalt för det. Fast är dom för gamla är det istället dom som får lägga en extra peng i kaffekassan.

- Snavade på dammsugarslangen, halkade på tröskeln och flög in på toaletten för att sedan landa i kattlådan där det låg en rykande färsk produkt.

- Använde mig av så mycket hemkörning att det till slut räckte med att säga hej till pizzabagaren innan han rabblade upp beställningen och avslutade med "tio minotee en quart, varsogod".

- Träffade helt fantastiska människor på alla sätt som fått magmusklerna att arbeta och ansiktet att nästan ramla sönder av skratt. Tack alla mina älskade vänner för all glädje ni tillför i mitt liv, fortsätter vi i samma spår nästa år kan vi starta en sekt och etablera oss över hela världen. Namn på denna kommer diskuteras på årsmötet som hålls i slutet av april 2011.

Nu hoppas jag att Ni får ett bra år och att det inte blir jävligare än det förra. Håll i era nära och kära och ta det långa benet före det korta när ni ska skjuta raketer så det slipper bli konfetti av farmor. Själv planerar jag att ge någon en smäll istället för att kyssas på tolvslaget, man lär väl vara lite nytänkande.

Men det kanske är lika bra att sluta drömma...? För kan hända det går åt helvete i alla fall.



Vi ses i vimlet, Falun.




Ellinor Westberg,

ansvarig skribent

Elliefant.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Honi

Landa i kattlådan kanske inte är årets höjdpunkt men det är defintiivt något som man minns!

2011-02-12 @ 15:38:32
URL: http://honi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0