Irriterande trudelutter, produktiva produceringar & förmånliga russinprojekt

Hej mina vänner

Livet är väl för härligt ibland, speciellt när man vaknar 05.00 för att det sitter någon slags fågel i en buske och trakasserar. Vet inte vad sorten heter men det var en sån där som låter "titti hoo-titti hoo-titti hoo", ytterst upprörande i den tiden på dygnet. Blev lika klarvaken som om jag skulle fått ett skott i nacken (vilket egentligen inte skulle vara någon större överraskning i det här området) och kunde naturligtvis inte somna om heller eftersom fanskapet vägrade vara tyst. Det skulle vara skönt om man kunde seriekoppla alla finkar, kråkor och andra fjäderprydda ljudande varelser precis som när lyktstolparna tänds.

Efter en viss tid på morgonen kan dom få köra igång, för det kan trots allt vara bra att höra kvitter ibland. Som på sommaren när man kanske av en händelse hamnat på efterfest och sitter i djupa, engagerade men meningslösa diskussioner med någon man dagen efter har en susning av vem det kan ha varit. Så sitter man och svajar med ett whiskeyglas i ena handen och en cigarett i mungipan, för att sedan när man går ut och röker upptäcka att det börjar bli dags att stampa ner i klackskorna och rulla hem. Allt tack vare att det tjuter lite här och var, ganska praktiskt ändå.

Hursomhelst fick jag lov att företa mig med något eftersom det inte fungerade att bli så förbannad att man tuppade av igen. Gick upp och började vattenbada mina små orkidéer och kände mig som en tvättäkta pensionär. Detta får mig att fundera på varför alla äldre ska envisas med att gå upp så tidigt på morgonen om dom ändå inte har någonting att göra. Kan hända att man kommer bli likadan själv, att man vaknar med ett ryck när solen börjar gå upp för att gnessa ur sängen det snabbaste man kan och skynda sig lösa korsord.

Detta gör att man funderar över hur bråttom det kanske egentligen är med både det ena och det andra och då inte bara korsord på ålderns höst. Utan att ta i underkant så har 70% av mina vänner och bekanta ynglat av sig och bytt ut spriten mot gåstolar och pekböcker. Det är inte utan att man ser sig själv bli en så gammal förälder att man hellre sätter sig i bilen och knyter fast barnvagnen i en bogserlina och gasar runt än att ens orka köra fötterna i träskorna och rassla ut till postlådan med ungen. För min del kommer det väl till råga på allt bli en EPA-traktor eller annat långsamtgående fordon så man har bara trevligheter att se fram emot.



Nu ska vi se om jag tar mig igenom dagens påbörjade och årets första ålderskris eller om jag kommer ligga i fosterställning på golvet och bita på naglarna bara för att det känns snärjigt. Ett bra argument om något går för segt på fyllan är alltid "vi blir inte YNGRE vettu!" Det ska gudarna veta att man inte blir heller. Smäller nog bara till så ser man helt plötsligt ut som ett russin som legat i badkaret i tio år med ett hår som en piassavakvast. Men det lär väl gå det med, har aldrig hört om någon som dött av att se ut som ett sprängt skithus så man får väl sträva efter det målet istället. Det är nog säkert mycket roligare än att se ut som en badanka med silikontuttar och Karlssons klister i fogarna. Man ska vara som man blev när man inte vart som man skulle, det är enklast så.


Zoomzoomzoom

Kommentarer
Postat av: Henrik

Fan du skulle va en sjukt snyg badanka Ellie ler

2010-04-30 @ 21:45:07
Postat av: Denise*

Fin blogg=)

2010-05-15 @ 16:25:22
URL: http://denisenortey.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha du är bara för grym! ;D Du.. kan inte du bli en författare? Hahah du är så jävla duktig på att skriva! Du har värkligen talang i det. Bara början av det här inlägget påminner om en berättelse! ;p



2010-05-28 @ 11:48:33
URL: http://normalaemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0