Konsten att isdansa utan skridskor, skörbjugg & smidiga sysslor

Godkväll

Om jag vaknat och av någon anledning haft en pinne i röven hade jag förstått dom bakomliggande orsakerna till varför jag knappt kom ur sängen idag heller. Känns som att jag skulle sprungit maraton med 100 kg packning på ryggen i regnväder och motvind utan linser. Ögonen var blodsprängda och det kändes som att ryggen gått av. Men om det beror på vad jag tror så är det i såna fall smällar man får ta om man envisas med att gå ut på krogen i stövlar där ena klacken är tre centimeter kortare än den andra och man får slira omkring på spikarna som tittar fram under skon.

Fick koncentrera mig på varje steg för att det inte skulle raspa till i parketten och jag hamna i spagat. Det hände nämligen en gång för ett par veckor sen, då jag precis fått min första öl i baren. Två steg senare hade ena benet sprätt iväg framför det andra och när händelseförloppet var över upptäckte jag att jag hållt upp ölen som Frihetsgudinnan gör med facklan, allt för att rädda det som räddas kunde. Reste mig upp, tackade mina åskådare trots att jag inte fick applåder och stegade hastigt därifrån.

Mitt projekt den här veckan efter att lönen rullat in på kontot är att handla skor. Sånt som tjejer ska tycka är roligt men det slutar alltid med att jag tar i för kung och fosterland och trycker i foten i nåt som är en storlek för liten bara för att jag vill därifrån. Eller så drar jag till med ett nummer för att kunna köra ner foten med raggsocka på. Man vill ju inte dra på sig kallbrand eller något annat otrevligt. Skörbjugg kan jag leva med och det måste man vara van vid om man är matperiodare.

Dagens, gårdagens och förrgårdagens rätt har alla dagar bestått av köttfärssås och spaghetti. Jag vet inte om det finns så många mer maträtter, skulle nog behöva en kokbok. Denna måste jag läsa innan jag blir helt blind av att öka styrkan på linserna på egen hand. Det gör jag bara för att slippa gå till en skelögd optiker med dålig andedräkt som spottar när han pratar och frågar "är det bättre nu? Eller nu? Eller nu? Kanske nu? Eller ser du bäst nu? Nu då? Men om jag gör såhär då?" Rött eller grönt? Hur ser det ut nu?". Det finns gränser för vad en människa klarar av.

Tror det bara innebär fördelar att experimentera på egen hand. Härnäst så ska jag istället för att gå till mödravården och kasta mig i gynstolen för cellprovstagning, skruva i en 60-wattare i skrivbordslampan och ta fram grilltången. Så kan jag skicka det på analys i en syltburk som jag i själva verket skickar ner i hissen för att sedan gå och hämta i källaren iklädd vit rock. Det finns så mycket tid att fördriva om man kan tänka sig att strunta i allt vad vård och landsting heter. Kortare väntetider, hälften så dyrt och dubbelt så roligt. Jag som inte är färdigbehandlad med min tandställning kanske ska ta och åka till bildemonteringen och se vad jag kan svetsa ihop för praktiskt.





Vzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Martina

Woho bra Ellie! Jag ska nog dit i morrn. Häng gärna på om du har tid. Annars kör vi hårt igen nästa vecka :)

2009-11-27 @ 15:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0