Vardagliga ovesäntligheter och annat oväsen

Inget nytt under solen

Åtminstone inte på Järnet. Har idag sysselsatt mig med att kolla runt på olika bloggar. Sitter och funderar över hur mycket jag bryr mig om någon i Västerfärnebo som fikat med sin grannes kusins moster som fått två barn och skaffat en pudel, samt om vad detta Västerfärnebofruntimmer köpte för hudkräm igår och att hon ska steka pannkakor och vika tvätt. Mitt liv är ytterst ointressant, men vad som skulle göra det till en riktig plåga att läsa om vore väl ändå vad jag ätit och hur mycket jag skitit. Ett smakprov på hur min vardagliga blogg skulle se ut:

Hej allihopa!

Idag skiner solen, gud vad skönt. Tänkte gå ut och lägga mig på gräsmattan och sola lite, är väl dags att få lite färg till sommaren. Sen bär det av till affären där jag ska köpa saltgurka så jag kan ha det på min leverpastejsmacka, mums :)
Igår var jag på stan och hittade på en supersöt klänning, ska kanske ha den till helgen, om vädret tillåter vill säga. Till det kanske jag ska sätta upp håret i en Blondinbella-knut på huvudet.

Ha en bra dag, massa kramar!


För det första lär väl folk märka vad det är för väder ute, och om dom inte gör det så spelar det väl ingen roll om solen skiner utanför mitt fönster. För det andra är det väl ingen som bryr sig om jag går ut och lägger mig och får gräs mellan skinkorna och bränner mig så jag ser ut som en rostbiffsskiva. Vad jag ska äta är med största sannolikhet inte heller särskilt intressant, eller är det kanske någon som bryr sig om jag stuvar makaroner och busar till det med köttbullar istället för korv? För det tredje så lär väl folk märka vad man svept in sig i för tyg, och om dom inte gör det så bryr dom sig inte. Trenden idag är visst att pressa in onödig information innanför hornhinnorna på folk, fast det är ju ganska frivilligt att läsa. Tack gode gud för det, jag skulle inte vilja att folk blev torterade med mitt vattniga privatliv så till den milda grad att dom fick veta vad jag lade på mackan till frukost.

Hur betedde man sig innan man började blogga? Ringde man runt till alla man kände för att berätta dessa små detaljer man tror sig förgylla någon annans vardag? Våran generation måste helt enkelt vara den nya tidens skvallerkärringar delux som väljer att gå ut hårt och berätta för hela världen om att topsen var slut i hyllan på Konsum.

Dropp dropp dropp

Kommentarer
Postat av: Margareta

Hahah Eleonor, din blogg är jätterolig! Tack för att du förgyller min och makens vardag! Nu ska jag handla mat!

/ Maggan

2009-05-29 @ 12:12:06
Postat av: Ellie



Kära Margareta,



det var trevligt att du finner något värde av det jag skriver. Det är en ganska bra merit att kunna förgylla någons vardag när allt man försöker är att hålla dom bångstyriga hjärncellerna på plats! Hälsa gubben!

2009-05-30 @ 00:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0