Att falla ifrån, hänga med och trilla dit & fasansfulla fashionabla flugor

Godafton Sverige

Jag har inte särskilt mycket att berätta. Har bara legat i soffan och dreglat och sovit dom senaste två dagarna och däremellan när jag varit vaken så har jag tryckt i mig 20-30 pepparkakor. Har nämligen hört att nejlika ska vara bra mot inflammationer och det är precis vad jag blivit utsatt för då mina halsmandlar är större än fotbollar. Alla i min bekantskapskrets undrar hur jag fortfarande kan ha dom kvar, då det är något man brukar ta bort när man är liten. Men eftersom jag ligger lite efter så är det nog därför dessa delar fortfarande är där. Får väl helt enkelt gå till vårdcentralen och fixa remiss så jag kan få dom bortopererade så man hänger med i trenderna. 





Till helgen måste man väl dra på sig ett lakan och snurra in sig i ett par meter glitter om man vill smälta in i Luciahysterin. Fruntimmer på krogen brukar ha för vana att dra några varv runt huvudet, jag vet inte varför. Så brukade jag göra när jag var 5-6 år, därför förstår jag inte poängen när man är närmare 25. Om jag skulle gå ut med en t-shirt som jag fått från hästboksklubben Pollux 1995 så skulle jag antagligen inte se gullig ut utan bara bakom flötet, vilken tid på året det än skulle gälla.



Dom har så mycket underligt för sig en del flickor. Och jag ska tala om att 90% av det som är mode för tjejer sticker i ögonen på var och varannan kille som undrar hur man kan vara så dum att sätta på sig något dylikt. Som exempelvis den tvådelade klänningen där underdelen är uppdragen långt upp på magen. Eller när det blev på tapeten att smacka på sig ett bälte en decimeter nedanför pattarna. En person av det manliga könet nickade menande mot en tjej med denna utstyrsel och sa till mig "går det inte att dra upp den lite längre?" och en annan "den där måste hon ju hittat i sin gammelfarmors garderob".

För egen del så vred det sig lite i magen när jag upptäckte att 80-talet började komma tillbaka. Det man redan lämnat en gång är det nog i dom flesta fall inte varken nödvändigt eller meningen att ta upp igen. Kan bara tänka mig själv i axelvaddar, skjortringar och färgglada kreationer. Folk skulle tro att jag rymt från en rysk cirkus. Det är nog bäst att inte falla för precis allt vad mode heter, om man inte vill bli stämplad som helt galen och hemmahörande i ett speciellt bostadsområde med likasinnade.



Gluck

Kommentarer
Postat av: Nicke

Ah shit du är så himla ute liksom! 80-talet är värsta heta stuffet.

2009-12-11 @ 00:18:09
Postat av: Ellie



Ja det har du kanske rätt i, det syns ju på alla invandrare att det är stentvättade jeans och stora jackor med tajt mudd som gäller :)

2009-12-12 @ 15:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0