Att bulla upp på bemärkelsedan, bana fri väg & bli obehindrat bedragen

Gomorron Sverige

Min dag har börjat med att jag stoppat upp trafiken. I en halvbrant backe som leder ut i vägen var det tydligen skinande blankis vilket jag naturligtvis inte uppmärksammade. Halkade till och började kana som en pingvin i Antarktis medan bilister stannade upp för att titta med gapande munnar. Under dessa sekunder hann jag fundera över om man inte skulle ta och starta en karriär som professionell snowboardåkare. Det får bli ett senare projekt för idag är jag alldeles för upptagen för att leta nya rynkor att störa mig på till nästa år.



Förutom det så ska jag sentimentalt försöka minnas vad jag gjort under 23 år vilket inte är det lättaste. Minns nog bara omkring 10% när det kommer till kritan så det där med tidig demens kan jag skriva en doktorsavhandling om då jag är ett levande bevis. Detta i kombination med att vara den mest lättlurade människan på jorden kan visserligen vara bra om någon lurar mig att jag fyller 20. Förra året var jag helt och fullt övertygad att jag skulle få en falabellaponny av Hanna och Linnéa på min födelsedag och jag bekymrade mig vart jag skulle ställa den. 

Mina kära väninnor hade nämligen börjat ge mig ledtrådar flera månader i förväg och döm om min förvåning när jag fick ett paket som var en halv decimeter stort. Där i låg en plasthäst för en tjugolapp och jag föll ihop i tårar. Så den som vill inbilla mig någonting behöver inte ens tänka över att det behöver vara verklighetstroget för jag går på det ändå. Skulle någon säga att jag skulle få efterträda Påven så skulle jag direkt ställa mig och posera framför spegeln och tänka mig hur min framtoning skulle bli i den där hatten.

Nu ska jag till gymmet och lyfta lite skrot med seniga Sture, svettiga Sivert och spinkiga Sven eller vad dom kan tänkas heta. Sen ska jag fylla år utav bara helvete så man klarar sig till nästa år och fokusera på att 23 inte är någon ålder på en trähäst (eller ponny). Kan detta vara anledningen till att man tappat en del fragment? 100 år i bara söndagar i huvudet. Det gäller att börja i tid som man brukar säga. Nu kööör vi



Poff

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha!! Fan va skön du e, Babyy!! :P Tanken va ´la go iaf ;) Klart jag tänkte på dig också, för du fyller ju år i övermorrn!! Just fucking 3 days between! Så då kommer jag att återkommer jag me gratulationer till "trähästen feat."Ponny"! ;)Mäh, kom ihåg att jag e ju faktiskt heeela 24 år fyllda, va blir inte jag då?? Redan komposterat, förmultad jord, av de spinkiga träflisor, som en gång i tiden prytt mitt beutiful face, "Den som e vackrast i världen är"-tiden?? Hmm...:P Haha, grymm bild! Som du säger: Det ska banne mig börjas i tid! ;) Aaamen Sistah! Hallelujja! ;) Haha!



Miljoner Pussar & Kramar!! <3 <3

2009-12-04 @ 23:52:50
Postat av: Sawmya

Ovanstående kommentar är postat utav en craazy "DalaIndier" vid namn Sawmya! Om någon skulle undra.. ;)

2009-12-04 @ 23:54:53
URL: http://sawmya.blogg.se/
Postat av: Den craazy "Dala-Indiern" Sawmya!!

Checka min blogg! For you, from Me! :) Haha, sorry! Är nog bara för att jag vill få dig att undvika min "23-års kris"..Alltså..inte för att du skulle få det..För du kommer alltid va vacker!..utan jag..hmm..ojojojj..kom just på mig att jag e 24, o snart passerar "mittenstreckeet, och inser av min fasa att jag precis passerar där, och att det är ytterligare 25 år kvar, då jag tydligen blir nåt som man kallar "medelålders", men det kan väl ALDRIG stämma..hmm..oh lord..gud, ska lägga ner dom här årskriserna, o se det och mitt 24-åriga liv som en lärdom av mitt liv..hmm..nästan så att jag trodde på det själv..fast det gör jag nog..innerst inne..Äh,shit i all pappegojja alias Sawmya-Snack nu, o checka min blogg för benådelse istället för o ödsla din dyrbara tid på sånt här crap-snack! Lev o Njut, My Dear! :)



Gör inte allt som jag skulle ha gjort, eller gör allt som jag inte har gjort, eller rättare sagt, Gör allt som vi båda skulle ha gjort! ;)

Haha



;)



PussKrams!

2009-12-05 @ 02:03:14
URL: http://sawmya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0