Ta av dig skorna!


"Varje gång du tar av dig skorna, medge att det känns skönt"...

Om det nu är så låten går överhuvudtaget. Jag känner mig bara smått irriterad över att höra Povel Ramel sjunga inne i mitt huvud, speciellt i denna värme. Den har liksom etsats sig fast någonstans emellan hjärnbalken och hjärnsubstansen (som för övrigt kokar på mig) och jag får inte bort den. Har försökt lyssna på massa låtar men nejdå, där sitter han och sjunger så klämkäckt som bara han kan den lilla Povel.
Jo, nog låter det allt som att jag

1) är kraftigt överförfriskad
2) hittat på ett roligt piller i hissen och svalt det så fort det på nåt vis gick
3) försökt slå mitt personliga rekord i att hålla andan som resulterat i syrebrist i hjärnan
4) inte sett någon form av föda på de närmsta veckorna utan endast levt på min egen andedräkt
5) eller inte druckit vätska överhuvudtaget sen igår kväll och därmed omedvetet påbörjat en vätskedränering.

Fick jag välja alternativ, vilket jag ju också får, så är det numero 5. Glömmer bort att dricka när det blir såhär varmt. Känner mig som en svettig padda som blivit tillfångatagen och placerad under en hink av ett 13-årigt barn av obestämt kön med ADHD och dyslexi, på en halvfuktig gårdsplan någonstans i Tierp. Och om man inte dricker tillräckligt kan man inte räkna med något annat än extrem uttorkning med påföljd av underliga tankegångar, hamna i ett "glad-apatiskt" läge där man bara är, utan att veta att man existerar, förhöjd "skratta-åt-ingenting-nivå", utföra handlingar utan att förstå konsekvenserna, såsom att äta en bit kycklingfilé direkt från en stekpanna som stått på högsta värmen utan att i sin vildaste fantasi tänka sig att det kan vara hett, samt att höra gladlynta små farbröder sjunga svenska klassiker i huvudet. Så det bästa gott folk, är att hålla vätskenivån på topp så slipper man onödiga tveksamma handlingar och funderingar.

Och VÅR är det så det står härliga till!

   
   
   
  

Det är t o m så att de små invandrarbarnen hittat ut på gården här utanför och kommit på att man kan sparka fotboll mot cykelstället så det smäller från morgon till kväll. Man ser aldrig skymten av dom under vintern, vilket i sig kan vara värt att göra en närmare efterforskning på varför, om man inte har så mycket att göra. Folk går och klirrar med systemkassar varje dag, men jag funderar verkligen vad det är dom gör med alkoholen. Dom dricker naturligtvis upp den, men är det alltså solen som gör att folk vill vara lite smålulliga varje dag. Sen måste det vara någonting med våren som får människor att bli så tjenis med varandra. Imorse gick jag ut på promenad med Rico runt 7-tiden, och alla hurtiga medelålders tanter hejade för allt vad dom var värda. Annars brukar folk när man är på väg att mötas, börja pilla på tröjan och upptäcka en tråd som måste avlägnas till varje pris, istället för att titta upp och säga hej. Det har faktiskt hänt att någon dragit in luft i lungorna för att utstöta en hälsningsfras, men sen i sista sekunden har personen ändrat sig och harklat sig istället. Nu är ju inte jag världens socialaste människa när jag går ut med hunden så tidigt på morgonen med gammal mascara fastklistrad på ögonfransarna och rödrandig i ansiktet efter täcket, men det är dock en teori att gemenskapen flödar för att solen bränner i tinningen.



En glad nyhet för dom som gillar Jesus är att det vid Komvux på Mormorsgatan öppnat något slags Halleluja-center. Lite svårt att undgå texten. Men om det nu är så att Jesus hör mig, är det bara runt hörnet dit pilen pekar som det gäller? För i såna fall så är ju Gud Fader förskonad från mina tankar i alla fall. Det kanske är så att man måste bestämma en plats och tidpunkt med Gud när man kan snacka, han har väl säkert fullt upp. För övrigt tycker jag det låter mycket spexigare att uttala Jesus "Sche-soss". Han var säkert mexikanare med en liten sombrero och paraplydrink som gillade Tortillas.







image42

Köpte en agilitytunnel till Rico i hopp om att jag skulle kunna få in honom i det, helst gå igenom istället för att backa ut. Men det gick ju mindre bra. Vilken tur att katten uppskattade mitt onödiga inköp. Eftersom han låg därinne och ockuperade den, så skulle jag vänligt försöka få honom ut därifrån. Så jag tog lite lätt på tunneln och katten blev som skjuten ur en kanon. Eftersom även hunden stog därutanför så kom han inte riktigt förbi, och i och med att farten var så pass hög så måste det gjort ganska ont när han slog i huvudet i mitt ben. Smarta djur. Poängen med det hela var att Mio även klöste upp min högerfot så jag inte kan använda några av mina nya skor alls, utan får med vånda köra in fötterna i mina gamla, nerslitna och utnötta silverfärgade tofflor som luktar värre än flera års fotsvett av värsta sorten. Men man ska inte skylla allt helvete på katten, för hunden sprang runt mina ben när han satt fast i ett sånt där blått rep. När jag alltså stog orörlig så tog han sats och skulle iväg därifrån så brände repet upp bägge hälsenorna. Inträffar allt detta för att jag för nåt år sedan råkade trampa på min rosa spegel från Rusta?

image43

Oskyldig som få





Hur är det möjligt att man kan vara så korkad? Haha. Och det syns ganska tydligt att det inte bara är en person som försökt köra under tunneln med ett fordon som är över 3.8 m högt. Vad är det som gör att man tänker "äh, vi tutar och kör så märks det om det går!"? Jag skulle för min del tycker det skulle vara smått genant om jag skulle få lov att ta hjälp av bärgningsbilen eller vad man nu kan tänkas använda, för att jag sitter fast under en bro. Men jag skulle nog som alla andra vara glad att jag chansade. Annars hade man ju aldrig fått veta om det gått eller ej.



Någon som alltid orkar vara lika glad!
Nu ska jag ta reda på vad denna lördagafton har i sitt sköte!
Avslutar med att visa fyra från eliten av bästa vänner, resten kommer sen =D

         

Angelica         Erika         Martina           Hanna

Kommentarer
Postat av: Nanni

hahaa! guud vad bra skrivet! är agility-tunneln från RUSTA, möjligen? tycker mej känna igen den. hehe.. pussss!

2008-05-10 @ 17:30:40
Postat av: Anonym

Jajjemen, the one and only RUSTA-tunnel som sålt som smör i solsken över hela landet =p

2008-05-10 @ 19:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0