Snurriga ceremonier, lysande lampor & konsten att ägga sin granne

Godkväll

Då var det återigen helg fast för ovanlighetens skull så har jag inget inplanerat djävulskap i afton. Eventuellt så ska jag leta efter passande ammunition (gamla ägg är alltid ett säkert kort) att använda mot grannen på andra sidan gården som envisas med att ha kvar sin hysteriskt blinkande julgransbelysning över hela balkongen. Undrar om det är jag som har missat något och att det fortfarande är juletider eller om det är familjen Folkparkslampa som fått det om bakfoten.



Kanske man skulle ta och påskpynta lite med fjädrar runt fönsterkarmen för det blir ju snart igen det med. När man ändå är igång vore det ju trevligt att flytta om alla högtider och lägga midsommar omkring januari så kan man dansa ut midsommarstången då istället och rassla fram julgranskulor och pynta granen i juni. Det tror jag blir lagom förvirrat och bra.

Dagens lukt i trapphuset: Får i kål

Bää

Kommentarer
Postat av: Cattis

tjoooo:) såg din blogg på din face :p jag är besatt av bloggar så nu kommer jag även följa din :p



min blogg har du nu om det intresserar:p



kram

2010-06-16 @ 10:45:49
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0