Att söndagsgräva i sittporslinet, skithuspappersaknad & Dagens enäggstvillingar

Hej goddag


Nu är jag tillbaka igen för det kändes som jag var lite fåordig i förra inlägget, nog för att det är svårt att inte tappa både tal- och tankeförmågan när bröllopsklockor börjar ringa för sin kära vän. Hursomhelst så sitter jag här 125 kronor fattigare med en tvåkilospizza i knät och dreglar. Såhär dagen efter att man har syndat är det inte mer än rätt att göra det igen genom trycka i sig lika många kalorier som Kicki Danielsson brukade göra med sina gatukökskorvar. Inte nog med att jag inte orkade laga mat idag, jag hade inte ens kraft att lyfta mobilen och ringa. Därför beställde jag den på internet för att med framgång göra kraftansträngningen att hasa mig till dörren. Jag var så fri av mig att jag för i princip första gången i mitt 22-åriga (eller är jag 23? 1986, 96.. hmm.. 2006, 7-8-9.. 33?) liv beställde en annan pizza än kebab. Bestämd men med vemod i sinnet tog jag en mexikansk med såna där gröna ringar vad det nu heter som alltid får mig att svimma och som jag aldrig lär mig att kasta in i käften och tugga på tills svetten plötsligt börjar spruta.



I brist på annat har jag förutom att dyka i kattlådan skaffat ett nytt söndagsnöje som innebär att gräva i toaletten. Det låter lika illa som det faktiskt är, för jag hade glömt spola när jag slängt ner kattsand. Den hade absorberat allt befintligt vatten och format en stor grötaktig klump och när jag röck i spaken började vattennivån stiga med ångestframkallande hög hastighet. Jag fick göra ett robust trestegshopp in i köket för att köra handen i en tvåliters fryspåse för att sedan springa tillbaka och kasta mig över ringen och börja rafsa. Det är ändå inte en helt obekant känsla eftersom jag en gång (tunnhudade läsare kan hålla för öronen) lyckats försorsaka stopp och det var då inte på grund av papper. Blir faktiskt lika fascinerad varje gång jag tänker på det. När vattnet började stiga den gången fick jag panik och sprang ut i vardagsrummet för att riva ner gardinstången att använda som hjälpmedel. Några vidare detaljer känns överflödigt men sista versen på historien blev slutet gott allting gott och till slut drog mitt bidrag vidare till reningsverket.



Känner att detta inte var rätt ämne att behandla en dag som denna men jag blev påmind när jag upptäckte att lagret av skithuspapper helt är på det yttersta och jag får lov att riva söndagsreklam. Men det gör jag med glatt sinne eftersom man ska vara glad att man ens har nånstans att parkera arslet och att man slipper sikta i ett hål i golvet. På tal om att sikta i ett hål i golvet och andra kulturer, tänkte jag visa vad dom små invandrarbarnen i mitt gemytliga ghetto har lärt sig i språkväg och vad dom brukar göra i hissen. Man kan fundera över om dessa kissnissar inte hinner till toaletten eller om han/hon tror att det är en, för ibland blir det ju lite kulturkrockar.

 

Dagens enäggstvillingar:

 
    Ellie Westberg?            Roy Orbinson?

Så undrar man varför man aldrig blir gift.

Huuääk


Kommentarer
Postat av: Roy i mitt hjärta

Haha Roy Orbinsonbilden är det roligaste som hänt på denna sida nyår!

2009-10-04 @ 21:13:15
Postat av: Ellie



:)

2009-10-04 @ 23:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0