Att kollidera med en knutte & dagens kontaktannons

För att sammanfatta mitt liv

den senaste tiden så har det inte varit mer fartfyllt än att jag pluggat och skrivit så fingrarna blivit krokiga och man antagit en kroppshållning som Gollum. Svetten har lackat, tårarna droppat och humöret trytit men som tur är så medförde det ingen katastrofal kortslutning i varken kroppshyddan eller tangentbordet så nu är jag tillbaka med full styrka som bara jag kan.

Utöver att jag suttit och pluggat som en stortandad, vindögd glasögonprydd skolflicka med långa flottiga flätor så fick jag lov att stanna inom väggarna i helgen. Det enda alternativet var att agera 584 år gammal mumie och hålla mig hemma från allt vad festligheter hette. När Körslaget på TV4 började kändes det som att jag lika gärna kunde koppla droppet och bli tårögd med näsan över en bunt DAM-tidningar och fröjdas över prinsessan Victorias fantastiska klänningar och underbett. Sakta men säkert tog jag mig igenom kvällen med att länsa allt i skåpen som var ätbart och tänkte att jag dagen efter skulle se ut som en apelsin med två tandpetare vilket jag också gjorde när jag rullade ur sänghalmen på morgonkvisten. 

Ute är det lika dimmigt och oklart väder som det är för Stevie Wonder i bastun och det får mig att tänka på att det är tur att jag inte är ute och kör bil en dag som denna. En kväll förra hösten fick jag en uppenbarelse att jag inte kunde leva utan en mikrofon till datorn, så jag slängde mig i bilen för att åka till OnOff. Där kom jag glad i hågen rullandes i min kebabvagn Mercedesen när jag upptäckte att rödljuset slog om. Det blev dags att bromsa, vilket jag också gjorde, men jag närmade mig bilkön gick det i samma hastighet som innan. Jag funderade en stund över om jag kanske glömt bromsa eftersom jag satt och sjöng för full hals, så jag provade igen men inget hände.

Tyckte det var en ganska putslustig situation med tanke på vilken dominoeffekt jag skulle försorsaka med alla stillastående bilar framför. Så häftigt blev det inte för det tog tvärstopp i den första bilen som rullade fram en bra bit. Bildörren öppnades och ut klev en stor, grov karl med långt hår och skinnväst och jag tänkte att om jag någonsin skulle behöva hålla mig på god kant med Hells Angels så var detta ett tillfälle att fjäska.

Jag kikade fram bakom ratten och böjde mig ut genom dörren när han kom emot mig med gigantiska bestämda kliv. Jag såg mitt liv passera revy och hur jag när jag var 10 år hade knytit fast en barnvagn efter cykeln som jag trampade runt med i hela byn. Jag såg hur jag när jag var 11 slängde mig på stranden i Turkiet och började stortjuta för att min kusin Daniel hittade finare snäckor än mig. Jag såg när jag var 15 år hoppade på höbalar efter att ha ägnat ett par timmar åt att försöka komma upp.

Mitt försvarstal löd med manhaftig röst: - Hah, ja jag säger då det! Fruntimmer ska då inte köra bil, den saken är då klar! MC-mannen frågade hur det gick för mig men jag hade sån hög adrenalinnivå och var beredd att försvara mig utan advokat att jag egentligen inte hörde vad han sa utan fortsatte: "äääääääh, hur det gick med MIG spelar ingen roll, huvudsaken är att DU mår bra! Hahaha jaadu, man kan då fundera hur man ens kunde få körkort! Nä, det är lika bra att hålla sig hemma vid diskbänken! Haah, vad tokigt det kan bli, herregud!"

När jag samlat mig en aning och slutat halvskrika med basröst så märkte jag att Herr Harley Davidson inte alls var så arg. Det blev inga skador förutom att jag kände mig mer mentalt efterbliven än innan incidenten och jag kunde slira hemåt igen. Idag har det investerats i ett par nya vinterdäck så nu kan jag gasa runt i cirklar på Åhlénsparkeringen och skapa blårök utan att köra över, in i eller krocka med någon. Det ska bli min nya hobby.

Dagens kontaktannons: (NY!)



Charmig kvinna i sina bästa år
(40+) söker dig, man 25-90 som kan
hjälpa till med bondgården. Du ska gärna äga ett LGF-fordon som vi kan åka
i tillsammans då motorer är en av mina stora passioner. Tycker även om att jaga
 älg men lyckas sällan skjuta någon då det blivit lite si och så med synen på äldre dar.

Svar till Du och jag i en EPA-traktor
Dalarnas län kod 13947


Det är så praktiskt
att kunna anta två
olika identiteter v.b

Ööööööön ööööööön


Kommentarer
Postat av: Lauren

Hej Tjejen!



Haha jag diggar din blogg, skrattade högt när jag läste om ditt slit med plugget som gett dig en kroppshållning som Gollum och hur du såg dit liv i revy när hells angels snubben som du körde in i kom mot din bil.. Du är verkligen sjukt duktig på att skriva.



Kom egentligen hit för att tacka dig, blev glad över din kommentar i min blogg. Hehe ser nu att det är hit man kommer komma när man behöver ett gott skratt! :D



Vad är det du pluggar förresten?



Kram



//Lauren

2009-10-20 @ 17:56:08
URL: http://www.metrobloggen.se/roadtofreedom
Postat av: Emma<3

Haha ja håller med lauren! Man vet vilken sida man ska gå för att få ett gott skratt ;)

2009-10-20 @ 18:56:11
URL: http://emmamidismiroos.blogspot.com
Postat av: Sawmya

Hahaha, håller med båda ovanstående kommentarer1 :P

Du är klockis, Babe! ;)



Och ja-tack, jag vill jättegärna komma och provsitta i soffan, som jag inte kommer ihåg att jag besökte sittplats i, sist jag var hem till dig ;)

Men det är en ära att få chansen till detta, så tycker jag att min soffa också får bjuda på gratis-provsittning! :P



<3 <3 Much Lööööve! ;D

2009-10-22 @ 16:04:06
URL: http://sawmya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0