Stick i skinkan, kontors-svassning & att vara en Michellinkärring

God afton


Idag har jag befunnit mig i en extremt uttråkande kontorsmiljö för att söka nya kurser. Fyllde i nästan varenda en när hon på andra sidan skrivbordet funderade hur mycket jag tänkt plugga egentligen med tanke på att jag kommer vara klar om ungefär en månad. Det saknades med andra ord bara två stycken och där satt jag och klottrade och bokade in mig själv för över ett år framöver. När hon sa att jag snart fått ihop alla poäng ruskade jag på huvudet och påpekade bestämt att det inte var riktigt. Sen visade hon mig alla papper men jag trodde inte på det i alla fall och till slut började damen peka allt hårdare och mer irriterat på skrivbordet.

Blev så förvirrad att jag utan att hejda mig utbrast upprört "men den där mumien sa att jag skulle ha ett år kvar!" och pekade som en fyraåring på hennes äldre manliga kollega som svassade förbi utanför glasrummet. Den förbannade gubben fumlade med papper i somras så att jag läste samma samma kurs två gånger som jag inte kom ihåg att jag gjort. Då hade jag god lust att dra hans blårandiga kalsonger från 1952 över huvudet på honom så han fått en styrfart utan dess like. Kan för övrigt meddela att jag inte gjorde det utan lät honom gå i frid.

Detta innebär alltså att jag kommer söka utbilning så jag blir legitimerad att sticka folk i skinkan med fjärilsnålar och intervjua mig själv i stetoskop. Så den som behöver uppsöka läkarvård borde gå till grannkommunen eller helst inte bli sjuk överhuvudtaget. Om man inte på egen risk vill hälsa på syster Westberg i vit rock som man kommer kunna missta för Michellin-gubben i däckreklamen. Fast jag vet inte om han finns på riktigt?

Koko


Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha...du e för kul du ELLIE :P

Du törs inte söka nå mer vik hos oss då??Haha ;D

I miss at work iaf =)

Pösss

2009-11-04 @ 21:03:35
URL: http://tezzfan.blogg.se/
Postat av: Ellie



Njaa det vettefan om jag skulle våga. Passar nog ändå bättre i vita kläder än rutiga, man såg ju ut som en vandrande bordsduk. Men det var fantastiska tider, härliga tider, underbara tider! Haha

2009-11-05 @ 00:35:34
Postat av: Therese

Hahaha....men vi har fått nya kläder ;)

Blåvit randiga :P

Så nu e det bara mystofflorna som fattas sen är det PJAMASPARTY ;D

Svara gärna inne på min blogg Elliepellie :P

Kram

2009-11-05 @ 01:29:52
URL: http://tezzfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0