Lego för vuxna män och att uppmärksamt ouppmärksamma onödiga olater

Duplo för arbetande pojkar med barnasinnet utom kontroll

Jag sitter för tillfället i bilen parkerad utanför lasarettet och kan inte undgå det eviga knackandet och bankandet utanför då vägverkspojkarna ska lägga fyrkantiga stenar bredvid varandra. Nåt som verkar vara riktigt avancerat och verkligen värt en löneförhöjning. För den som inte varit till Falu lasarett på ett tag kan jag berätta att man försöker bygga om det till nåt slags sci-fi center med en massa olika körfält och häftiga busshållsplatser. Känns ungefär lika nödvändigt som att bygga en linbana ut från varje mottagning, så har man varit på hjärtavdelningen och ska ut till bilen igen är det bara att hugga tag i ett handtag och slira ner från 20 meters höjd. Det är också svårt att undvika att undra över varför byggandet i Falun aldrig tar någon ände. Det lustiga är att det man byggde för två år sedan har man även en väldig lust att ändra, så om man gjort ett väg gupp så har man idag ångrat sig och istället slätat ut det och gjort vägen smalare.

Det där med att smalna av vägarna för att man ska sänka hasigheten funkar nog inte heller enligt beräkningar, för det enda man inte kan möta är en buss. Fast nog går det, bara det att det kanske blir lite trångt så man får åka upp på trottoaren istället för att ta sig fram. Men det har väl aldrig hindrat en förstklassig bilförare till vilken jag anser mig tillhöra! Speciellt efter att ha backat in i Arkitektkopias skyltfönster för att jag skulle skynda mig backa ut för att köra iväg och vinka åt en person på andra sidan gatan vid Grand. När jag hörde dragkroken ta i och en lätt krackelering i glaset började uppstå, fick jag bråttom att åka därifrån så i farten körde jag in i en tysk husbil och den parkerade nya Mercedesen bredvid det. Senare på dagen kom polisen och stannade till hemma hos mig och frågade om jag varit ute och kört bil tidigare. Utgången av denna historia är så lång att den inte ens är värd att upprepa, men kontentan i det hela är att man måste köra både hastigt, ryckigt, burdust och ouppmärksamt för att hamna bland eliten bilförare (som kanske inte egentligen borde ha körkort).

Ettan trean femman framåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0