Att hålla sig undan en frisörmarodör och läran om hur man betalar i kassan

Hjälp!

Jag tror det är dags att jag skaffar mig en skyddad identitet och flyr landet. Åtminstone till Sibbersbo som ligger på vägen mot Gävle, där är det inte så stor chans att hon letar. Och om jag någonsin återvänder till Falun för att hälsa på vänner och familj, måste jag kolla noga så att hon inte har torpeder och prickskyttar strategiskt utplacerade. Den jag pratar om är min frisör. Jag glömde bort tiden jag hade bokat i måndags för att färga och slinga håret, vilket skulle kosta 1400. En halvtimme efter utsatt tid ringde hon och förklarade att hon minsann tänkt debitera mig 700 kr, för att hon faktiskt bokat in mig på rätt lång tid. Jag tackade (vilket var som att tacka för en böter kom jag på senare) och hejdåade och sa att jag skulle komma in och betala dagen efter.

Det hördes dock på hennes röst att hon tyckte att jag skulle komma samma dag. Nu är det dagen efter dagen efter och jag har inte varit dit än, vilket resulterat i att mobilen gått varm med lika många meddelanden på mobilsvar. Hon uppmanar med gäll röst att jag ska ringa, men nä. Det har jag ingen lust med, hellre lever jag i exil tills det inte går att gömma sig längre för att rullatorn inte går ner i mitt lilla jordhål någonstans ute på Afghanistans öppna vidder. Så kanske jag blir tagen för att vara terrorist istället, vilket antagligen är ett mildare öde att gå till mötes än en arg hårfrisörska. Hon har ju saxar och grejer, jag kan ju bli blind på två röda vilket för övrigt inte går för jag har redan börjat höra dåligt och något halvfungerande sinne är bra att ha när man passerar 30-strecket.

På tal om sinne så hade jag idag en liten dispyt med min hjärna som verkar innehålla mosad banan. Jag stog och skulle betala en sak på affären, summan blev 59 kr. Då sa jag, när jag äntligen tagit mod till mig för att köra grejen som alla andra alltid gör: "Du kan få en krona av mig" varpå hon svarade lite halvirriterat: "Men DET vill jag inte ha, det är DU som ska få en av mig!" Jag vet inte när jag ska förstå det där knepet med att ge personen i kassan en tia och få en sedel tillbaka eller vad det nu är för specialare. Det är ett helt obegripligt system som åtminstone inte kan knäckas av Westbergskan.

Klipp klipp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0